Leiden legt zich met 'Sleutel tot kwaliteit' norm op

De Gemeente Leiden gaat zichzelf normen opleggen als het om de dienstverlening naar de burger gaat. Dat heeft het College van B & W vastgelegd in een kwaliteitshandvest met de naam ‘Sleutel tot Kwaliteit. ‘ Wat mag u als burger verwachten als een u een vraag heeft aan een Leidse ambtenaar? Heeft u een afspraak gemaakt met een ambtenaar van de afdeling Burgerzaken dan mag deze niet later beginnen dan vijf minuten na de geplande afspraak. Een telefonische vraag van Burgerzaken moet binnen twee dagen beantwoord worden. Heeft u een vraag aan iemand van het gemeentearchief dan is daar wat meer tijd voor nodig, maar dan nog mag u binnen twintig dagen het antwoord verwachten. Een melding bij het servicepunt Woonomgeving moet afhankelijk van het soort vraag binnen een tot tien dagen beantwoord zijn. Schade aan straatmeubilair moet binnen twee tot vijf werkdagen verholpen zijn. Een probleem met bestrating moet binnen tien werkdagen gerepareerd zijn. De burger moet in zijn vraagstelling dan wel zo actueel en volledig mogelijk zijn en zich legitimeren.    

Klachten kunnen worden gemeld bij sleutel@leiden.nl

Leiden


Studio
Middelstegracht 87A
2312 TT Leiden

E-mail
redactie@sleutelstad.nl

Telefoon Redactie
071 - 5235907

×