Jan Jaap de Haan hangt de eerste logo-kerstbal in de boom. (Foto's: Jacqueline Borg).
Na de presentatie vanmiddag van het nieuwe logo en de nieuwe huisstijl van Leiden Marketing in het gebouw van de Kamer van Koophandel, toog iedereen, gewapend met een rood katoenen tasje met het gloednieuwe logo erop, naar buiten. De barre kou werd wat verzacht door een bekertje warme bisschopswijn. Een Kerstman op een hoogwerker wachtte geduldig af op wat komen ging; een koortje zong kerstliederen. Na een korte intro van wethouder Pieter van Woensel, werd de 15 meter hoge kerstboom ontstoken door een gezamenlijke druk (met Herman van Tongeren, regiodirecteur van de NS) op de knop van de afstandsbediening.
Het ontsteken van de kerstboom is het symbolische startsein voor een gezamenlijk project met de NS, om het stationsgebied te verfraaien. Wethouder Jan Jaap de Haan mocht, als jongste van het team, de hoogwerker op, om in gezelschap van de Kerstman een kerstbal met het nieuwe Leidse logo in de boom te hangen.
Niet alleen de omgeving van het station wordt opgeknapt, met bankjes, bloembakken en bouwplaatsafscheidingen, ook het station zelf is volop in verbouwing. Het station van Leiden, vijfde van Nederland, is tevens een proefstation. Door de komst van de hogesnelheidslijn in Nederland worden tussen 2009 en 2013 de zes grote stations verbouwd tot dynamische stadsportalen met internationale allure. Meer informatie: www.mijnproefstation.nl.
Sleutelstad Media
Middelstegracht 87A
2312 TT Leiden
E-mail
redactie@sleutelstad.nl
Telefoon Redactie
071 - 5235907