Evenementen moeten elkaar versterken in 'Zomer in Leiden'

Onder de noemer ‘Zomer in Leiden’ gaat het Leidse Centrummanagement de Sleutelstad promoten als stad waar de hele zomer van alles te beleven is. Met een glossy die ‘Leiden City Guide’ gaat heten moeten niet alleen de ruim 450.000 mensen in de regio worden bereikt, maar ook de circa 1.000.000 verblijfstoeristen in het kustgebied. Het blad met daarin een overzicht van alle Leidse zomerevenementen, wordt in de hele regio gratis verspreid op zo’n 300 plaatsen.

Centrummanager Joost Bleijie hoopt dat alle evenementenorganisaties zich aansluiten bij de ‘Zomer in Leiden’ om op die manier zoveel mogelijk kruisbestuiving te krijgen. “Wij hopen dat uw evenement zich wil aansluiten bij de Zomer in Leiden en dat u in uw promotionele activiteiten ergens het logootje van de ‘Zomer in Leiden’ wil opnemen. Dat hoeft niet pontificaal, maar ergens in een hoekje. Bezoekers kunnen dan zien dat uw evenement een onderdeel is van de ‘Zomer in Leiden’,” aldus Bleijie in een brief aan de Leidse evenementenorganisaties. De Lakenfeesten, toch hét Leidse zomerevenement, doen alvast niet mee.

Organisator Aad van der Luit voelt niets voor de samenwerking: “Slechte ervaringen uit het verleden staan een eventuele samenwerking in de weg. Opstappen op een rijdende trein kan alleen maar tot gevaarlijke situaties leiden. Volgend jaar bestaan de Lakenfeesten 25 jaar. De afgelopen jaren hebben wij gebruikt om een uitstekend landelijk netwerk qua media en deelnemers op te bouwen. Gezien de rangschikking in de nationale evenementen Top 100, plaats 8, durf ik onbescheiden te zijn en te zeggen dat we op de goede weg zijn. Wij zijn er, bewezen, in geslaagd om met ons vierdaags festival de Lakenfeesten vele honderdduizenden bezoekers naar onze prachtige stad te trekken.”

Advertentie

Leiden Nieuws


Sleutelstad Media
Middelstegracht 87A
2312 TT Leiden

E-mail
redactie@sleutelstad.nl

Telefoon Redactie
071 - 5235907

Privacy Policy

×