Er verandert deze maand het een en ander in het Leidse medialandschap. Weekblad De Leydenaer van de Katwijkse Uitgeverij Verhagen valt na een pauze van een maand vanaf volgende week in een heel nieuw jasje weer huis-aan-huis in Leiden op de mat. Een ruimer jasje welteverstaan, want de krant keert terug naar het tabloidformaat en hanteert voortaan ook weer de naam waaronder de krant ook al in vorige eeuw verscheen: De Leidenaar.
LOS van magazine naar vrijetijdskrant
Maar er verandert meer. De uitgeverij neemt ook het Leidse vrijetijdsmagazine LOS over dat onderdeel wordt van de Media Combinatie Groot Leiden. De Leidenaar verschijnt voortaan drie keer per maand en wordt in de vierde week van elke maand vervangen door een uitgave van LOS die dan op krantenpapier huis-aan-huis in Leiden wordt verspreid. In enkele buurgemeenten wordt LOS in die week als bijlage van de andere kranten van Verhagen bezorgd. In Oegstgeest is dat de Oegstgeester Courant en in Leiderdorp het Leiderdorps Weekblad.
LOS maandelijks huis-aan-huis
Voor LOS betekent het een forse toename van het bereik. De oplage is voortaan 70.000 exemplaren. Per maand. En dat is ook een behoorlijke verandering voor het magazine dat de laatste jaren tweemaandelijks verscheen. De eerste LOS nieuwe stijl verschijnt eind maart. Als vrijetijdskrant dus.
LOS werd eind 2005 opgericht. Inmiddels heeft het bedrijf achter LOS een stormachtige ontwikkeling doorgemaakt en groeide van het met name in de regio opererende bureau Van Zessen Klaar uit tot het communicatiebedrijf OWN Agency dat zich met nationale accounts richt op merkpositionering. LOS is daarbij een vreemde eend in de bijt geworden. Oprichter Roald Laport blijft de komende jaren wel betrokken bij het blad.
Cultuur Economie Leiden Regio
Sleutelstad Media
Middelstegracht 87A
2312 TT Leiden
E-mail
redactie@sleutelstad.nl
Telefoon Redactie
071 - 5235907