(Foto's: Chris de Waard en Emile van Aelst).

Eerste kliekjesdagen mislukt door gebrek aan restjes

Het is een sympathiek idee en het leek kans van slagen te hebben. Een foodtruckfestival met kliekjes tegen een gereduceerde prijs. Gisteren en vandaag was de eerste editie van die Kliekjesdagen op het voorterrein van Het GroenOord, maar het succes bleef uit of moet nog komen. Niet alleen de bezoekers laten het tot nu toe afweten, ook de foodtrucks.

Een friettent, een bierwagen, een caravan met snoepgoed en een smoothiebar waar je je eigen smoothies kunt samenstellen door een selectie te maken uit de uitgestalde fruit- en groentesoorten. Dat was gisteren de bezetting op dag een van de Kliekjesdagen. Vandaag stonden alleen de bierwagen en de friettent er nog.

Dat het publiek het laat afweten, kan te maken hebben met het feit dat de Kliekjesdagen nog aan bekendheid moeten winnen en ook dat ze op maandag en dinsdag worden gehouden. Bovendien is de zomervakantie nog niet in alle hevigheid losgebarsten en werkt het weer deze week ook niet mee. Dat zijn allemaal zaken die min of meer vanzelf goed kunnen komen, want het is de bedoeling van de initiatiefnemers om de Kliekjesdagen zes tot acht weken de kans te geven. De hele zomer elke week op maandag en dinsdag.

Een groter probleem lijkt het aantrekken van met voedselrestanten overladen foodtrucks die in Leiden maar wat graag hun overtollige voorraden aan de man of vrouw zouden willen brengen. De een na de ander belde gisteren af of kwam gewoon niet opdagen. Als dat niet verandert kan het idee nog zo sympathiek zijn, maar is er blijkbaar toch geen markt voor het duurzame concept.

Dinsdag was er naast de smoothiebar, de friettent en de bierwagen alleen een paardentrailer met muziek om het plein in elk geval met vrolijke klanken te vullen.

Advertentie

Duurzaamheid Economie Leiden kliekjesdagen


Sleutelstad Media
Middelstegracht 87A
2312 TT Leiden

E-mail
redactie@sleutelstad.nl

Telefoon Redactie
071 - 5235907

Privacy Policy

×