(Foto's: Centrummanagement Leiden).

Centrummanagement Leiden gaat binnenstad promoten met winkelcampagne

In het bijzijn van tal van binnenstadondernemers heeft Centrummanagement Leiden het marketingplan ‘Binnenstad Leiden’ en de daaruit voortvloeiende winkelcampagne ‘trakteer jezelf op Leiden’ gepresenteerd. “De integrale marketing- en promotie aanpak sluit aan op de gemeentelijke opdracht vanuit de ‘Winkelnota Binnenstad Leiden 2018 – 2021’”, zo meldt de organisatie.

Het Centrummanagement Leiden werkte voor het opzetten van de promotiecampagne intensief samen met Leiden Marketing. Het Leidse reclamebureau Hart voor de Zaak ontving de opdracht voor het marketingplan en de nieuwe campagne ‘trakteer jezelf op Leiden’.

Trakteer jezelf op Leiden
In de campagne ‘trakteer jezelf op Leiden, Stad van Ontdekkingen’ wordt Leiden gepositioneerd als een ‘beloning, cadeautje’. Uitgangspunten zijn de waardes ‘verrassen, ontmoeten en ontdekken’ op basis van de kern-ingrediënten historie, water, stegen, compactheid en evenementen. Met die gegevens is Hart voor de Zaak gekomen tot een campagnestijl in het teken van zien, shop, beleef en proef.

Leiden Marketing rolt nog dit jaar in deze campagnestijl de winkelcampagne uit, waarbij het accent met name op online, social en influencersmarketing ligt. Maar ook de ontwikkeling van bijvoorbeeld thematische winkelroutes, verspreid op diverse punten in de stad, waaronder VVV Leiden zijn onderdeel van het plan.

Daarnaast wordt een ‘toolbox’ voor binnenstadsondernemers aangeboden, waarmee zij via eigen uitingen en communicatie (potentiële) klanten kunnen trakteren op korting, aanbiedingen, nieuws en meer. Tegelijkertijd wordt met etalagestickers ‘trakteer jezelf op Leiden’ – in het thema zien, shop, beleef of proef – de herkenbaarheid van de campagne vergroot.

Economie Leiden


Sleutelstad Media
Middelstegracht 87A
2312 TT Leiden

E-mail
redactie@sleutelstad.nl

Telefoon Redactie
071 - 5235907

Privacy Policy

×