Ook bij Sleutelstad werd een Streekbox afgeleverd. (Foto: Leiden Marketing).

Campagne zet streekproducten Leidse regio op de kaart

Deze week start de regiocampagne ‘Proef de Streek van Verrassingen’. Via deze campagne willen de marketingorganisaties van Leiden, Katwijk, Oegstgeest en Leiderdorp de ruim 250.000 regiobewoners stimuleren om de eigen streek te herontdekken en er ook te consumeren.

De burgemeesters van Leiderdorp, Oegstgeest en Katwijk namen de eerste Streekbox in ontvangst. Het idee van de campagne is ontstaan uit de maatschappelijke agenda van de ledenraad van de Rabobank Leiden-Katwijk. Met kennis, netwerk en funding wordt zo de lokale economie versterkt. (Foto: Ties ).

Proef de Streek
Veel mensen brengen dit jaar hun vakantie in eigen land door. Verwacht wordt dat de meesten dichtbij huis blijven. “Wat is dan mooier dan de eigen streek te verkennen en ontdekken? Vlakbij, verrassend en veilig, zegt Leiden Marketing-directeur Martijn Bulthuis: “We willen vaak wat verder weg, op zoek naar avontuur, maar we weten niet of nauwelijks wat voor moois er in onze eigen regio allemaal te ontdekken is. Zeker in deze coronatijd is het goed te weten dat dichtbij huis veel te bieden heeft.”

Nicoline Schuitemaker van de ledenraad van de Rabobank hoopt dat door de campagne veel streekgenoten de regio verder zullen ontdekken. “Echt geweldig dat we dit initiatief hebben kunnen starten.” Rabobank heeft de actie mede mogelijk gemaakt met een financiële bijdrage van 20.000 euro. Ook directievoorzitter Erik Versnel van de Rabobank Leiden-Katwijk noemt het mooi dat zijn bank kan bijdragen aan het vraagherstel. “Ook in onze regio zijn de horeca, recreatie en cultuursector immers hard geraakt.”

Van pop-up Streekhuis tot Streekbox
Via de campagne, die wordt gecoördineerd door Leiden Marketing, worden regiobewoners uitgenodigd de eigen streek te ontdekken. Met bestaande en nieuwe fiets- en wandelarrangementen, proeverijen en aanbiedingen van ondernemers herontdekken ze de Stad van Ontdekkingen, Streek van Verrassingen en de zee aan mogelijkheden. Kers op de taart noemen de initiatiefnemers een pop-up Streekhuis dat te bezoeken is door regiobewoners, maar ook inzetbaar is voor media, vloggers en bloggers. De exacte plannen voor het pop-up Streekhuis worden nog uitgewerkt.

Meer informatie staat op streekvanverrassingen.nl.

Economie Leiden Leiderdorp Oegstgeest Regio


Sleutelstad Media
Middelstegracht 87A
2312 TT Leiden

E-mail
redactie@sleutelstad.nl

Telefoon Redactie
071 - 5235907

Privacy Policy

×