Het LUMC mag een chillroom voor jongvolwassenen met kanker inrichten op kosten van Danone Zuivel. De chillroom wordt een ruimte waar ze samen kunnen sporten, ontspannen en chillen om de periodes tussen de behandelingen draaglijker te maken.
Het bedrijf schenkt hiervoor 10.000 euro dat ingezameld is door haar medewerkers met rennen of wandelen. Iedere kilometer was goed voor een euro. Er werd op die manier 5000 euro bij elkaar gelopen wat door het bedrijf werd verdubbeld.
Drie medewerkers van de afdeling Oncologie van het LUMC, oprichters van het project voor de chillroom, werden verrast met de cheque. “Hier kunnen we zoveel mee doen voor het inrichten van een mooie chillroom op onze afdeling. Het zou het verblijf van onze patiënten tussen de chemokuren door veel prettiger en aangenamer maken”, aldus Ashley Somers, projectmanager van de chillroom van het LUMC.
Voorafgaand aan de challenge werden de 54 Danone-medewerkers die deelnamen ingedeeld in vier teams. Ieder team stelde een goed doel voor. Het team met het hoogst aantal afgelegde kilometers won, en daarmee ging het totaal ingezamelde bedrag naar het goede doel van het winnende team. Het enthousiast over positieve en competitieve manier om in beweging te blijven, was groot.
Directeur van Danone Zuivel, Matt Jazayeri vindt de winst groot. “Enerzijds werden onze medewerkers gestimuleerd om sportief en in teamverband te bewegen. Dat zorgde voor extra sociale contacten tussen de medewerkers. En dat was super, zeker in deze tijden van corona, waarin mensen elkaar minder zien. Daarbovenop komt dan nog het geweldige bedrag dat men wist in te zamelen voor het LUMC.”
Sleutelstad Media
Middelstegracht 87A
2312 TT Leiden
E-mail
redactie@sleutelstad.nl
Telefoon Redactie
071 - 5235907