Tijdens World Cleanup Day op 20 september gaat in Leiden de nieuwe campagne Let’s Bloomit – Love Leiden van start. Met dit initiatief doen inwoners en bezoekers iets terug voor de stad of de wetenschap, en worden zij beloond voor hun inzet. Zo moet Leiden niet alleen aantrekkelijk blijven voor bezoekers, maar ook daadwerkelijk mooier en duurzamer worden.
De campagne stimuleert betekenisvol bezoek. Wie meedoet aan activiteiten als afvalrapen in de grachten, schoonmaakacties in parken of het in kaart brengen van stadsnatuur, krijgt daar een beloning voor, zoals gratis toegang tot een Leidse attractie of een consumptie bij een horecazaak. Het idee is dat een bezoek aan de stad niet alleen economisch iets oplevert, maar ook zichtbaar bijdraagt aan natuur, cultuur, kennis en leefkwaliteit.
“Met Let’s Bloomit laten we zien dat een bezoek aan Leiden niet alleen inspireert, maar ook meetbaar meerwaarde oplevert voor stad en inwoners”, zegt Mincke Pijpers van Leiden&Partners. De campagne loopt tot eind 2025 en wordt daarna geëvalueerd. Als de resultaten positief zijn, kan de beweging een vast onderdeel worden van een bezoek aan de stad.
Leiden Maatschappij Wetenschap
Sleutelstad Media
Middelstegracht 87A
2312 TT Leiden
E-mail
redactie@sleutelstad.nl
Telefoon Redactie
071 - 5235907