Teeven verzet zich tegen de landelijke callcenters van de politie. ,,Ik krijg daar veel klachten over.” De VVD-kandidaat wil ’terug naar de meldkamer’. “Het zal wat meer kosten, maar de kwaliteit gaat omhoog.” Dit was een van de vele uitspraken die beoogd VVD-kamerlid Fred Teeven eind september deed tijdens een vraaggesprek met het AD. Een uitspraak die bij de afdeling Teleservice van de Politie Hollands Midden in het verkeerde keelgat schoot. Teneinde het beeld van Teeven te nuanceren, werd deze voormalige officier van Justitie vanmorgen in Leiden ontvangen bij de afdeling Teleservice om te horen hoe de vork in de praktijk daadwerkelijk in de steel zit.
Naast gesprekken met het management ging hij gedurende twintig minuten naast Teleservice-medewerker Arja Eldeveld zitten om de afhandeling van een groot aantal telefoontjes gade te slaan. Met de koptelefoon op kon Teeven de gesprekken letterlijk volgen. Na afloop van de bijeenkomst beaamde Teeven dat de realiteit van Teleservice bij Hollands Midden er toch anders uitziet.
“Met de verhalen die ik hier vandaag heb gehoord, kan ik de klachten die ik soms van mensen over dit onderwerp krijg in het vervolg beter weerleggen. Niet alleen op verjaardagen, maar straks vooral in de kamer als dit onderwerp aan de orde komt.” Bij Teleservice komen alle niet-spoedeisende gesprekken binnen via het nummer 0900 – 8844. In geval van levensbedreigende en spoedeisende situaties moet de burger 1-1-2 bellen.
Sleutelstad Media
Middelstegracht 87A
2312 TT Leiden
E-mail
redactie@sleutelstad.nl
Telefoon Redactie
071 - 5235907