Glazen Huis naar Leiden? Teken de petitie!

Leiden Marketing is een actie gestart om het Glazen Huis dit jaar naar Leiden te halen. Serious Request is een jaarlijks terugkerende actie van 3FM waarbij geld wordt ingezameld voor projecten van het Rode Kruis. Drie dj’s zijn zes dagen lang opgesloten in het huis en mogen niets eten. Tegelijkertijd draaien ze dag en nacht, in ruil voor een donatie, verzoeknummers voor de luisteraars. Ook worden er diverse acties opgestart door verenigingen en komen er bekende Nederlanders naar het huis om de opbrengst voor het goede doel te verhogen. In Leiden zijn in 2010 een aantal feestjes te vieren: de Universiteit Leiden bestaat 435 jaar, het Leidsch Dagblad viert zijn 150ste verjaardag, de Leidse vestiging van de Rabobank werd honderd jaar geleden opgericht en de Leidse afdeling van het Rode Kruis bestaat  140 jaar. “En wie jarig is moet trakteren. Wat is er dan mooier om iets voor de stad te doen en tegelijk het goede doel te dienen?” Ieder jaar staat het Glazen Huis in een andere stad en Leiden staat nu officieel geregistreerd als kandidaatstad. Om aan te tonen dat de stad het initiatief omarmt is er een petitie die online getekend kan worden om aan te tonen dat er een groot draagvlak is in Leiden. Inmiddels hebben al ruim 100 mensen de petitie getekend, zo twittert @ghinleiden. Naast de petitie kan iedereen ook lid worden van de Glazen Huis-Hyve.

Advertentie

Cultuur Leiden Glazenhuis Leiden


Sleutelstad Media
Middelstegracht 87A
2312 TT Leiden

E-mail
redactie@sleutelstad.nl

Telefoon Redactie
071 - 5235907

Privacy Policy

×