De actie om het Glazen Huis van Serious Request naar Leiden te halen draait op volle toeren. Een online petitie is inmiddels 5200 keer getekend en sinds afgelopen week is er ook een heus promotiefilmpje: Beggin’3FM – Zet het Glazen Huis in Leiden.
Leiden is officieel kandidaatstad voor het Glazen Huis, maar er zijn meer kapers op de kust. Onder andere Amersfoort, Nijmegen en Zwolle zijn ook in de race. In Gouda is de lobby voor 2011 al opgestart. Maastricht haakte af vanwege de hoge kosten. Die stad kan zich achter de oren krabben over dat besluit nu blijkt dat het evenement ook miljoenen op kan leveren. Het Glazen Huis levert namelijk niet alleen een hoop geld op voor het goede doel, ook de plaatselijke economie wordt er bepaald niet slechter van. Onderzoek van Marketing Groningen in samenwerking met de Hanze Hogeschool Groningen wijst dat dat het Glazen Huis voor 7,3 miljoen aan extra inkomsten heeft gezorgd. Zo kwamen in de week voor kerst ruim 250.000 bezoekers speciaal voor de actie naar Groningen. Vooral de horeca en winkeliers profiteerden daarvan.
Leiden Glazenhuis LeidenSleutelstad Media
Middelstegracht 87A
2312 TT Leiden
E-mail
redactie@sleutelstad.nl
Telefoon Redactie
071 - 5235907