De drijvende kerstmarkt op de Nieuwe Rijn was de grootste trekker tijdens de Winter Wonder Weken in Leiden. (Archieffoto: Chris de Waard).

Ongeëvenaard succes Winter Wonder Weken: 200.000 bezoekers

De Winter Wonder Weken in Leiden hebben volgens Leiden Marketing en het Centrummanagement Leiden ruim 200.000 bezoekers getrokken. Van 31 oktober tot en met 5 januari werden er diverse evenementen georganiseerd, zoals een lichtjesparade, de intocht van Sinterklaas en een zeer bijzondere kerstmarkt. De kerstmarkt van de Winter Wonder Weken was namelijk de allereerste drijvende kerstmarkt van Nederland.

Op de kerstmarkt stonden tientallen chalets en diverse acts, waaronder een spetterend optreden van Wudstik van ‘The Voice of Holland’. Door de koppeling met de ijsbaan op de Nieuwe Rijn was de kerstmarkt nog aantrekkelijk voor bezoekers: de ijsbaan trok 2000 bezoekers meer dan vorig jaar. Ten slotte zorgde Wudstik van ‘The Voice of Holland’ voor de afsluiting van het evenement.
Projectleider Roy Zitman is trots dat de Winter Wonder Weken een succes zijn geworden: “Vrijwilligers en partners hebben hard meegewerkt aan de realisatie van het project.”

Advertentie

Leiden


Sleutelstad Media
Middelstegracht 87A
2312 TT Leiden

E-mail
redactie@sleutelstad.nl

Telefoon Redactie
071 - 5235907

Privacy Policy

×