Op donderdag 18 september wordt een deel van Station Leiden Centraal omgetoverd tot arbeidsbureau voor werkloze jongeren die hulp kunnen gebruiken bij het vinden van een baan.
Tussen 8 en 20 uur is er een ‘pop-up store’ een tijdelijke ‘winkel’ waar intercedenten van Randstad en specialisten op gebied van stijl tips geven over o.a. het cv en kleding. Ook kunnen jongeren hun cv laten rappen. Deze kunnen ze dan op sociale media delen in de hoop sneller een baan te vinden.
Deze actie, die naast in Leiden ook op zeven andere NS-stations wordt gehouden, is het begin van de ‘WerkWeek’. De WerkWeek is gericht op het aan het werk krijgen van jongeren. Mirjam Sterk, ambassadeur Aanpak Jongeren Werkloosheid, minister Asscher en 25 werkgevers doen mee om de jeugdwerkloosheid aan te pakken.
Sleutelstad Media
Middelstegracht 87A
2312 TT Leiden
E-mail
redactie@sleutelstad.nl
Telefoon Redactie
071 - 5235907