Volgend jaar starten de werkzaamheden om de spoorwegovergang op de Kanaalweg ongelijkvloers te maken. Er gaan tussen Leiden en Utrecht twee keer zoveel treinen rijden en zo’n druk spoor mag de weg niet kruisen. Daarom gaat de Kanaalweg in de toekomst onder het spoor door. Dat heeft nogal wat voeten in de aarde. De werkzaamheden gaan naar verwachting wel anderhalf jaar duren en al die tijd is de Kanaalweg afgesloten voor het autoverkeer.
[soundcloud url=”https://api.soundcloud.com/tracks/195649176″ params=”auto_play=false&hide_related=false&show_comments=true&show_user=true&show_reposts=false&visual=true” width=”100%” height=”450″ iframe=”true” /]
Wethouder Strijk hoopt dat het werk sneller klaar is dan de anderhalf jaar waarmee nu rekening wordt gehouden. Bij de selectie van een aannemer zijn punten te verdienen als het sneller kan.
Gedurende de bouw wordt het autoverkeer omgeleid. Verkeer dat de stad uit moet wordt zoveel mogelijk over de Europaweg naar de A4 gestuurd, het verkeer dat in Leiden blijft gaat voor een groot deel over de Lammenschansweg en de Burggravenlaan rijden. In die laatste straat wordt tijdens de ochtendspits, als de kinderen naar school gaan, eenrichtingsverkeer ingesteld.
Leiden Politiek kanaalweg SpooronderdoorgangSleutelstad Media
Middelstegracht 87A
2312 TT Leiden
E-mail
redactie@sleutelstad.nl
Telefoon Redactie
071 - 5235907