In de Albert Heijn XL op het Bevrijdingsplein werd vandaag het startschot gegeven voor een landelijke dino-spaaractie. Vanaf maandag krijgt iedereen bij elke tien euro aan boodschappen speciale dinoplaatjes. Een aantal daarvan komt met behulp van virtual reality tot leven. Albert Heijn werkt hierbij samen met Naturalis.
De spaaractie ‘Terug naar de dino’s‘ is in het kader van de nieuwe tentoonstelling ‘T. rex in town’ van Naturalis. Vanaf september is daar T. rex Trix te bewonderen. De plaatjes zijn vier weken lang te sparen.
Reanne van Kleef sprak met Werner van Vessem, hoofd Marketing en Communicatie van Albert Heijn over de spaaractie.
Ontwikkelaar Jip Samhoud van &samhoud media over de virtual reality techniek achter de plaatjes.
Ook in de winkels van Albert Heijn zelf komen dino’s tot leven. Met de gratis app die op de actiepagina is te downloaden, kunnen dinosaurusstickers in de winkel worden gescand. Vervolgens maken de dino’s de winkel onveilig en kun je samen met je dino op de foto.
De bril die nodig hebt om de plaatjes in virtual reality te bekijken kun je bij AH kopen: een kartonnen variant voor €2,49 en een plastic voor €6,99. Hier kun je iedere smartphone inschuiven en zo kun je VR-filmpjes bekijken, ook andere dan die van deze actie.
Sleutelstad Media
Middelstegracht 87A
2312 TT Leiden
E-mail
redactie@sleutelstad.nl
Telefoon Redactie
071 - 5235907