Centrummanagement Leiden en Cultuurfonds Leiden zijn de afgelopen twee weken volop bezig geweest om de 1400 m2 van het voormalig V&D pand gevuld te krijgen met een mix van cultuur en retail. Afgelopen maandag werd deze doelstelling bereikt. Vanaf vrijdag 1 juli gaat het pand dagelijks open. Daarmee is het grootste Pop-up Warenhuis van Nederland in de Leidse binnenstad een feit.
Tijdens de bedank- en relatieborrel voor besturen van de Gemeente Leiden en Centrummanagement Leiden bij Leiden Culinair werden donderdagavond de uitkomsten van dit pop-up concept bekend gemaakt.
Chris de Waard maakte een reportage van de officiële presentatie van het Pop-up Warenhuis.
In het pand is een aanbod te vinden van ruim dertig ondernemers met een gevarieerd aanbod van bekende merken, diverse Leidse kunstenaars en musea en zijn er bijzondere samenwerkingen tussen lokale ondernemers. Daarnaast is er een open podium waar live optredens plaatsvinden en ook kan men genieten van een gevarieerd aanbod van broodjes, verzorgd door Bakker Van Maanen. Ruim 60% van de ondernemers komt uit Leiden.
Erwin Roodhart, directeur Centrummanagement Leiden, is erg enthousiast: “We hebben in krap twee weken tijd met elkaar een enorme prestatie neergezet, waardoor het pand tijdens de zomermaanden met een verrassend aanbod gevuld is. Het centrum krijgt hierdoor een extra boost en de doorloop tussen de Haarlemmerstraat en Breestraat wordt verbeterd.”
Het Pop-up Warenhuis opent op 1 juli om 10.00 uur voor het eerst de deuren. Vanaf dan is de begane grond van het voormalig V&D pand acht weken lang dagelijks te bezoeken. Via de Facebookpagina wordt elke dag meer van het programma onthuld.
Cultuur Economie pop-upwarenhuisSleutelstad Media
Middelstegracht 87A
2312 TT Leiden
E-mail
redactie@sleutelstad.nl
Telefoon Redactie
071 - 5235907