Aan de Breestraat en de Aalmarkt wordt hard gewerkt om alles op tijd klaar te hebben voor de opening in september. (Foto's: Chris de Waard).

Hudson's Bay maakt merkportfolio bekend

Hudson’s Bay Nederland heeft haar merkportfolio bekend gemaakt. In aanloop naar de opening van tien winkels later dit jaar is duidelijk geworden welke merken er straks in de schappen liggen bij de Canadese warenhuisketen die in Leiden in het voormalige V&D-pand komt.

“Met merken als TOPSHOP, TOPMAN, CK Jeans, Opening Ceremony, The Kooples, Nike, Rika, Love Stories, MAC, Aveda, Vedder & Vedder, Vitra en Hay positioneert Hudson’s Bay zich als premium brand warenhuis,” zo laat het concern weten. Ook is er ruimte voor Nederlandse denim merken zoals Scotch & Soda, G-Star en Denham.

“Het nieuwe winkelconcept verrast de consument, of gast zoals wij ze noemen, op het gebied van fashion, beauty, lifestyle & home en brengt het serviceniveau naar the next level waarbij iedere gast zich écht speciaal voelt.”

De winkels worden flexibel ingericht. dat betekent dat ze continu kunnen worden aanpast aan de wensen van de gasten. Het merkportfolio wordt per stad toegespitst op de wensen van de lokale klant. Midden augustus opent Hudson’s Bay haar eerste winkel aan het Amsterdamse Rokin. De officiële feestelijke opening vindt plaats op 19 september.

Schoenen
Hudson’s Bay krijgt een grote sneakerafdeling met onder andere Nike, Adidas en New Balance. Daarnaast komt er een ruim aanbod van internationale merken zoals Sam Edelman, Nine West, UGG en Kennel Schmenger.

Tassen
Op de tassenafdeling vinden shoppers straks internationale merken als Kate Spade, Rebecca Minkoff, Tory Burch en upcoming brands zoals Atelier de L’Armée, WANT Les Essentiels en Rika. Het vintage concept LXR and Co vult de tassenafdeling aan met iconische vintage tassen van labels als Louis Vuitton en Hermès.

Lingerie
Calvin Klein, Falke, Wolford, Björn Borg, Love Stories, Vanity Fair en Underprotection zijn merken die op deze afdeling de boentoon gaan voeren.

Beauty
Iconische merken zoals MAC en Urban Decay, maar ook bijzondere nieuwkomers als L:A Bruket, Bumble and Bumble, Grown Alchemist, Marie-Stella-Maris, Laboratorio Olfattivo, Penhaligon’s. Aveda opent een salon in drie van de tien winkels.

Sieraden en horloges
Exclusieve lanceringen van Karl Lagerfeld, Olivia Burton, Estella Bartlett en BaubleBar en merken als Cluse, Fromanteel en Movado. Binnen deze categorie ook jonge opkomende ontwerpers als The Boyscouts, Sotine, Charlotte Wooning en Vedder & Vedder.

Kids
Hier vinden ouders merken als Vingino, Bellerose, Nike, Gosoaky, LOOXS en Brian and Nephew.

Home en Lifestyle
Vitra, HAY, Paperchase en een exclusieve samenwerking op het gebied van food en non-food met Delicious. Het merk Dyson zoekt op de home- en beautyafdeling interactie met de gasten in de zogenaamde ‘experience units’, waar specialisten continu nieuwe producten demonstreren.

Hudson’s Bay wil zich met bovengenoemd merkenpakket als een premium warenhuis positioneren, waar service en beleving voor de gast in alles centraal staan. In alle vestigingen zijn zogenaamde STUDIOS te vinden. Speciale ruimtes, waar de gast verrast wordt door afwisselende partnerships en exclusieve merklanceringen. De STUDIOS zijn bovendien een podium voor jong talent.

The Limiteds
Bijzonder is dat veel van de (inter)nationale merken speciaal voor Hudson’s Bay een limited edition ontwikkelen. Deze items zijn onderdeel van The Limiteds-collectie, waarin de iconische kleurstrepen van Hudson’s Bay op creatieve wijze zijn verwerkt. Jacco van der Steen, Director Marketing en Inkoop Hudson’s Bay: “We werken nauw samen met de iconische merken uit ons brandportfolio. Zo heeft KARL LAGERFELD een tas ontworpen en is G-Star met een speciale Hudson’s Bay-jeans in het assortiment vertegenwoordigd. Ook zijn er Limiteds van onder andere Zoe Karssen, Swatch en Vitra. Een aantal van de meest getalenteerde jonge smaakmakers uit Nederland is ingeschakeld om een ontwerp voor The Limiteds-collectie te maken. David Laport voegt een jurkje toe, Isaac Monté een gekristalliseerde vaas en Jordy van den Nieuwendijk een illustratie van zijn hand.”

Alle producten in de The Limiteds-collectie zijn in beperkte en genummerde oplage te koop. De collectie is te reserveren via de Hudson’s Bay-app en beschikbaar in de winkels vanaf de officiële openingen.

Daily news
Naast de mogelijkheid om The Limiteds-collectie te reserveren, brengt de Hudson’s Bay-app daily news en verrassende updates over de winkels, collecties, feestelijke openingen en vacatures. Vanaf het najaar van 2017 krijgt de app ook een shoppingfunctie. Via de app kunnen gasten bovendien member worden van het loyalty-programma van het warenhuis: Club Hudson’s Bay. Daarmee kunnen zij punten sparen bij aankopen in het warenhuis of via de webshop en app, die vervolgens ingewisseld kunnen worden tegen diverse rewards. De app is beschikbaar via iOS en Android.

 

Economie Leiden


Sleutelstad Media
Middelstegracht 87A
2312 TT Leiden

E-mail
redactie@sleutelstad.nl

Telefoon Redactie
071 - 5235907

Privacy Policy

×