Dorpsmarketeer moet Oegstgeest nadrukkelijker op de kaart zetten

3

Oegstgeest krijgt een dorpsmarketeer. Gisteravond werden bij het gemeentehuis de benodigde stukken getekend tussen de gemeente en de nieuwe Stichting Dorpsmarketing Oegstgeest. Komende week wordt de vacature opengesteld voor de man of vrouw die circa 30 uur per week aan de bak moet om Oegstgeest op te kaart te zetten bij dagjesmensen, inwoners en streekgenoten.

De verborgen pareltjes van Oegstgeest onder de aandacht brengen bij bewoners en bezoekers is de taak van de eerste dorpsmarketeer Marjolijn van der Jagt.

“Bijvoorbeeld als schrijversdorp. Daar gaan we echt op inzetten,” blikt Marjolijn van der Jagt vooruit. “Dat moet ook wel als Jan Wolkers uit je dorp komt. Dat is zo’n cadeautje.” Van der Jagt is sinds enkele maanden in Oegstgeest aan de slag als kwartiermaker voor de nieuwe stichting. Ook de komende maanden blijft ze ‘aan’ als marketeer voor het dorp. “Totdat er een geschikte kandidaat is gevonden voor de functie,” lacht ze.

Maar het blijft niet bij Wolkers. “In de regio gaan we de mooie kreet Leiden Stad van Ontdekkingen, Streek van Verrassingen voeren. En verrassingen zijn er meer dan genoeg in Oegstgeest.” Als voorbeeld noemt ze de groengebieden, de mooie horecagelegenheden, sport, trouwen, maar ook het water.

De Oegstgeester wethouder Wendelien Tönjann (VVD, dorpsmarketing) en voorzitter Hans Ludo van Mierlo van de Stichting Dorpsmarketing Oegstgeest vertellen over de ambities die de nieuwe stichting moet invullen.

De Stichting Dorpsmarketing kan in ieder geval drie jaar aan de slag. De eerste twee jaar is er steeds 90.000 euro subsidie beschikbaar vanuit de gemeente. Geld dat opgaat aan dorpspromotie en de kosten van de aan te stellen dorpsmarketeer. Ook komt er een speciale informatieve website over Oegstgeest. In het derde jaar daalt de gemeentelijke subsidie naar 65.000 euro en moet de stichting een deel van het benodigde geld zelf bijeen zien te krijgen.

Na de ondertekening waren er bloemen van de wethouder voor de eerste dorpsmarketeer Marjolijn van der Jagt en een Oegstgeester Speld voor de leden van het eerste bestuur van de Stichting Dorpsmarketing Oegstgeest.

Dorpsmarketing Oegstgeest zal aansluiting zoeken met de regiomarketing van Economie071 en ook helpen bij de promotie van bedrijventerreinen in Oegstgeest. Ook gaat de stichting evenementen stimuleren en deels ook zelf organiseren.

Als blijk van waardering kregen alle bestuursleden van de nieuwe stichting de door Yvonne Verbeek-Holen ontworpen Oegstgeester speld uit handen van wethouder Tönjann. De speld heeft als basis de contouren van de gemeentegrens van Oegstgeest, met in de top de Oegstgeester dakpan, links op de plek van het gemeentehuis het Oegstgeester wapen en rechts kasteel Oud-Poelgeest.

Delen

3 reacties

  1. De zoveelste bullshit-baan in bestuurlijk Nederland; Leiden heeft er ook een aantal. Dergelijke nepfuncties zijn feitelijk een dure dagbesteding voor hoger opgeleide werklozen of talentloze vriendjes van hoge ambtenaren of politici en een belachelijke verspilling van belastinggeld.

Over de auteur

Chris de Waard

Hoofdredacteur en oprichter van deze site en de radiozender Sleutelstad 93.7 FM. Volgt met name de gemeentepolitiek in Leiden en de regio.

Je bent nu offline