Op weg naar de heropening op 16 december komt Rijksmuseum Boerhaave met een nieuwe huisstijl. Het predicaat ‘Rijksmuseum’ keert terug in de naam. Opvallend in het nieuwe beeldmerk is de robuuste letter b, bestaande uit twee wiskundige vormen; een rechthoek en een cirkel. Waar ze elkaar overlappen, ontstaat een reactie. De nieuwe huisstijl maakt deel uit van de nieuwe merkstrategie die is ontworpen en ontwikkeld door Silo Agency Den Haag.
Chris de Waard sprak tijdens een rondeleiding door het nieuwe museum met directeur Dirk van Delft over de ontwikkelingen bij Rijksmuseum Boerhaave.
Directeur Dirk van Delft: “Het nieuwe logo is stevig en speels, eigenschappen die ook in de wetenschap tellen. Het laat zien dat er altijd meer te ontdekken valt, net zoals dat in het nieuwe museum het geval is. We tonen rijkscollectie en dat wil ik met de nieuwe naam laten zien.”
Vanaf vandaag is ook de nieuwe website van het museum in de lucht. Ook daar gaat het om ontdekken. De website belicht de werelden zoals die in het nieuwe museum te zien zijn. Rijksmuseum Boerhaave is niet langer chronologisch ingedeeld maar biedt verschillende thema’s, de zogenaamde werelden, zoals de Gouden Eeuw en Ziekte & Gezondheid.
Sleutelstad Media
Middelstegracht 87A
2312 TT Leiden
E-mail
redactie@sleutelstad.nl
Telefoon Redactie
071 - 5235907