Geestelijk vader Leiden Marketing krijgt Gouden Speld

Bestuurder René de Jong heeft dinsdagavond de Gouden Speld van de stad Leiden gekregen. Tijdens een vergadering van de Raad van Commissarissen van LEIDEN&PARTNERS (voorheen Leiden Marketing) kreeg De Jong de onderscheiding opgespeld door wethouder Paul Dirkse. In de vergadering nam De Jong afscheid van de organisatie waar hij dertien jaar actief bij was.

De Jong stond in 2008 aan de wieg van Leiden Marketing. In 2013 werd hij voorzitter van de in dat jaar aangestelde Raad van Commissarissen. Destijds was René de Jong ook directievoorzitter van de Rabobank Leiden/Katwijk. Mede dankzij hem werd de Rabobank founding partner van de organisatie, iets dat de bank tot op de dag van vandaag is.

“Gedurende zijn bestuurslidmaatschap ontwikkelde Leiden Marketing zich tot een professionele volwassen organisatie die Leiden steeds beter wist te positioneren als een fijne stad om te wonen, studeren, winkelen, recreëren en werken”, verklaart Dirkse de onderscheiding voor De Jong.

City of Science
In 2019 won Leiden Marketing de Nationale City Marketing Trofee voor beste citymarketingorganisatie van Nederland. Leiden steeg op de diverse marketinglijstjes en slaagde er zelfs in om in 2020 de vijfde congresstad van ons land te worden. Ook droeg Leiden Marketing eraan bij dat Leiden zich in 2022 één jaar lang City of Science mag noemen.

“René de Jong heeft enorm veel betekend voor onze gemeente. Hij heeft Leiden nationaal en internationaal op de kaart gezet. Vanwege zijn langdurige inzet voor Leiden Marketing en zijn grote inzet voor tal van andere organisaties heeft het college van Burgemeester en Wethouders besloten hem de Gouden Speld van Verdienste van de stad Leiden toe te kennen”, aldus Dirkse.

Leiden Maatschappij


Sleutelstad Media
Middelstegracht 87A
2312 TT Leiden

E-mail
redactie@sleutelstad.nl

Telefoon Redactie
071 - 5235907

Privacy Policy

×