Geurreclame zoals McDonald’s hamburgerrestaurant eerder dit jaar op proef deed op de Beestenmarkt, mag in de toekomst niet meer. Zodra voorbijgangers binnen een straal kwamen van vijf meter, kwam de geur van de Franse frietjes van McDonald’s Franse frietjes hen tegemoet.
De Leidse gemeenteraad wil geen naar friet ruikende billboards meer toestaan in de openbare ruimte. “Geurreclame is effectiever in het opwekken van emoties en herinneringen dan traditionele vormen van reclame en zet Leidenaren daardoor nog meer aan tot het consumeren van de fastfoodproducten”, zo vonden PvdD, CDA en SP. Een ruime meerderheid in de Leidse raad is het daarmee eens en dus zal deze vorm van reclame niet meer worden toegestaan.
De fastfoodketen zette deze vorm van reclame overigens ook al in andere steden in.
Economie Leiden Maatschappij PolitiekSleutelstad Media
Middelstegracht 87A
2312 TT Leiden
E-mail
redactie@sleutelstad.nl
Telefoon Redactie
071 - 5235907