Bijna was het PopUp campagnecentrum van GroenLinks Leiden er niet gekomen. De enorme reclame bleek in strijd met allerlei gemeentelijke regels, zoals overbuurman Patrick Wolfslag al tijdens het aanbrengen ervan opmerkte. "In 'n stad waar het hele MKB als boeven behandeld wordt m.b.t. iedereen vierkante centimeter reclame uiting, vind ik dit, ook al is het zeer waarschijnlijk als tijdelijk voor de verkiezingen bedoeld, écht, écht, écht niet kunnen! Flinke misser Groen-Links....dat had ik van jullie écht niet verwacht!" (Foto: Patrick Wolfslag).
Wat zou jij doen met 80 miljoen? De komende weken gaat GroenLinks de stad in en de markt op om antwoorden te verzamelen op die vraag. Eigenlijk wilde GroenLinks-lijsttrekker Pieter Kos pas over een week of twee pieken met de ‘vraag aan de stad’ die centraal staat in de verkiezingscampagne van zijn partij, maar zaterdag wist Sleutelstad de vraag te achterhalen tijdens de opening van het campagnepand aan de Breestraat. Met de antwoorden wil GroenLinks aantonen dat er betere doelen zijn dan twee parkeergarages om het enorme bedrag aan te besteden.
Audiofragment: Pieter Kos over het campagnecentrum en de activiteiten die er georganiseerd worden.
Tot aan de verkiezingen op 19 maart organiseert GroenLinks allerlei activiteiten in het pand aan de Breestraat 122-124. Daarnaast wordt de ruimte beschikbaar gesteld aan organisaties uit Leiden die er publieksactiviteiten willen organiseren.
Het had overigens weinig gescheeld of GroenLinks had het tijdelijke verkiezingscentrum niet kunnen betrekken. De huisstijl die op de gevel werd geplakt, bleek veel te dominant voor het pand. En dat mocht dus niet. Ontwerper Marijn Tinga, zelf ook kandidaat-raadslid voor GroenLinks Leiden, paste het snel aan en zo kon de opening zaterdagmiddag alsnog volgens plan verlopen.
Sleutelstad Media
Middelstegracht 87A
2312 TT Leiden
E-mail
redactie@sleutelstad.nl
Telefoon Redactie
071 - 5235907