Leiden heeft een nieuw college(programma)

8

D66 heeft vandaag met de PvdA, de SP en de VVD  overeenstemming bereikt over een programma voor de komende vier jaar. Alle zaken waarover geen afspraak is gemaakt zijn ‘vrij’. Dat betetekent dat partijen vrij zijn om voor of tegen te stemmen, net als de afgelopen vier jaar. De punten waarover wel afspreken zijn gemaakt staan op de website van de gemeente: //gemeente.leiden.nl/nieuwsitem/artikel/nieuw-college-van-leiden-gaat-voor-samenwerken-en-innoveren/.

Wie de wethouders worden en wat ze gaan doen maakten we gisteren al bekend via Twitter.

en @dewitfrank en @RoosvGelderen blijven doen wat ze doen en @paullaudy neemt de portefeuille van @PietervWoensel over

Delen
Zirkzee slaapadviesdagen

8 reacties

  1. VVD’er Laudy straks op Bouw en Openbare Ruimte. Op het kantoor van Bouwend Nederland, waarvoor hij lobbyist is en in Leiden uitstekend werk heeft verricht, knallen de champagnekurken.

  2. VVD66 is weer sterk aanwezig in de gedaante van de ambitieuze neoliberalen Paul Laudy en Robert Strijk. De business as usual van de gevestigde orde belooft nog wat voor 14-18. Zeker meer asfalt en beton: Rijnlandroute, Ringweg Oost, twee autobunkers voor het in stand houden van de fossiele verslaving en nog een heleboel alles voor het centrum beleid. De overgehevelde overheidstaken zullen dadelijk ondersneeuwen door de geldverspilling ten gevolge van de "ambities" van deze arrogante neoliberalen. En vergeet niet de gedoogsteun door de afvallige salonsocialisten die graag het pluche likken.
    Zoals gewoonlijk verpaupert de rand van Leiden. Het wordt dus voor gewone plebs in Leiden in 14-18 verder Lijden. Maar neoliberaal Leiden bedenk goed: de kruik gaat zolang te water tot ie barst.

  3. Belasting verlaging (OZB) dekken met eenmalige inkomsten (Nuon geld). Dat gaat op lange termijn dus niet goed.

  4. En de exploitatiekosten van de parkeergarages moeten blijkbaar gefinancierd worden door middel van een aanzienlijke uitbreiding van het betaald parkeren, zoals al eerder werd voorspeld.

  5. Laten we dit tweekoppige neoliberale monster vangen en veilige insluiten. Leiden gaat zo naar de knoppen en verdient veel beter. Naar de hel met deze coalitie!

  6. PvdA was toch zo stellig in haar verkiezingsprogramma op de terugkeer van het concept Churchill Avenue. Onder druk van Strijk-Laudy gaan we die huidige roetriool "zo goed mogelijk" inpassen. Een beetje dieper geloof ik? Strijk en zijn LAB071 fantasieen reeds kennende betekent dat een autoluwe stad dadelijk nog veel meer verkeer op die roetriool loost dan in de MER en OPIP staat. Dat de salonsocialist Holla (en die andere salonsocialist Van der Kraats) in deze VVD66 kul stinkt en hiervoor tekent is niets anders dan het laten stikken en verraden van de Stevenshof. Afvallige socialisten!

  7. Johan Volkers op

    Kan het alleen maar eens zijn met de vorige sprekers.
    Het bestuur is fantasieloos en komt louter met betonoplossingen.
    Visie van de jaren 70, die drastisch aan herziening toe is.

    Maar goed: De kiezer heeft gesproken, dus zitten we straks met 2 grote verliesposten (lees: parkeergarages).
    Leiden wordt steeds meer een bouwput, bomen worden ongevraagd gekapt, de gevels van de winkels zijn na al die jaren (met veel gepraat) nog steeds niet in historische staat teruggebracht. Leiden is al zo klein, van dat kleine beetje historie dat we hebben, wordt steeds beetje bij beetje iets afgeknabbeld.

    Het gemeentebestuur wil van 2 walletjes eten: veel verdienen aan geldverslindende (te moderne) projecten én aan het historisch karakter van de stad. Dit laatste komt door dergelijke projecten steeds meer onder druk te staan.

  8. De verlaging van de OZB, een hobby van de VVD, zal natuurlijk worden opgevangen met een verhoging van andere gemeentelijke lasten. Vooral mensen met lage inkomens zonder eigen duur huis zullen dan de gevolgen ondervinden.

Over de auteur

Chris de Waard

Hoofdredacteur en oprichter van deze site en de radiozender Sleutelstad 93.7 FM. Volgt met name de gemeentepolitiek in Leiden en de regio.

Je bent nu offline