V&D aan de Aalmarkt in Leiden is het eerste warenhuis van de keten dat helemaal is gemoderniseerd. Leiden gaat als voorbeeld dienen voor de toekomst van alle andere V&D warenhuizen in Nederland. De vergelijking met de Bijenkorf wijst vestigingsmanager Jan van der Linden resoluut van de hand: “Dit is geen Bijenkorf, dit is de nieuwe V&D!”
[soundcloud url=”https://api.soundcloud.com/tracks/148693490″ params=”auto_play=false&hide_related=false&visual=true” width=”100%” height=”450″ iframe=”true” /]
Niet alleen het pand van V&D is ingrijpend verbouwd, ook het concept heeft een flinke facelift ondergaan. Meer shop-in-shop, 1.300 m2 meer verkoopoppervlakte, meer merken, een open sfeer door het terugbrengen van alle ramen en verruimde openingstijden. Het warenhuis is voortaan open tot 21.00 uur. Net als het restaurant waar nu dus ook gedineerd kan worden. Zowel binnen als bij mooi weer buiten. Daarvoor is het dakterras van La Place flink uitgebreid. Waar vroeger de tenten stonden opgesteld als V&D een kampeerbeurs hield, komen nu tafeltje en stoeltjes. De tenten zijn uit het assortiment verdwenen.
Met de oplevering van V&D is ook het volledige Waagblok klaar. Provast tekende in opdracht van a.s.r. vastgoed vermogensbeheer voor de herontwikkeling van het monumentale Waagblok dat de eerste fase vormt van de Aalmarktplannen. In het Waagblok opende recent The Sting en werd ook de stalling voor 1000 fietsen onder V&D geopend. Binnen enkele maanden opent ook Grand Café De Waag. Met de herontwikkeling van het Waagblok is een investering gemoeid van 45.000.000 euro.
Later volgen in het Aalmarktgebied ook nog het Stadsgehoorzaalblok met de nieuwe Catharinesteeg en aan de overkant van het water het Haarlemmerstraatblok.
Sleutelstad Media
Middelstegracht 87A
2312 TT Leiden
E-mail
redactie@sleutelstad.nl
Telefoon Redactie
071 - 5235907