Tijdens de eerste BinnenstadsBorrel van het Centrummanagement Leiden werden gisteravond in Gebr. de Nobel ook de plannen gepresenteerd voor de doorontwikkeling van het Verrassend Winkelweekend. Dat focust voortaan op de laatste zondag van de maand onder de naam OPEN. (Foto's: Chris de Waard).

Verrassend Winkelweekend doorontwikkeld: Leiden is OPEN

Het Verrassend Winkelweekend (VWW) dat het Centrummanagement Leiden de afgelopen jaren samen met onder andere Leiden Marketing maandelijks organiseerde verdwijnt. Ervoor in de plaats komt een nieuw, maandelijks, cultureel festival onder de naam OPEN. Dat wordt dan ook de centrale boodschap: Leiden is OPEN. De focus wordt verlegd van het laatste weekeinde naar de laatste zondag van de maand. De zaterdagen zijn al druk en iedereen weet dat dan de winkels open zijn. Het VWW heeft op zaterdag een plus opgeleverd in het aantal bezoekers van 12%. Op zondag was die stijging 47%. Er wordt nu voor gekozen om vol in te zetten op de dag waarom er dus het meeste te winnen is.

[soundcloud url=”https://api.soundcloud.com/tracks/191731186″ params=”color=ff5500&auto_play=false&hide_related=false&show_comments=true&show_user=true&show_reposts=false” width=”100%” height=”166″ iframe=”true” /]

Chris de Waard in gesprek met Jeroen Sprangers over Leiden is OPEN.

Projectleider Jeroen Sprangers hoopt dat zoveel mogelijk ondernemers het nieuwe concept omarmen en ook meedoen.  Dat kan door partner te worden of door zelf iets te organiseren. Iedereen die meedoet krijgt een op maat gemaakte poster met de boodschap dat men OPEN is. De eenvoudigste manier om mee te doen is open gaan op zondag.

Leiden leidenisopen


Sleutelstad Media
Middelstegracht 87A
2312 TT Leiden

E-mail
redactie@sleutelstad.nl

Telefoon Redactie
071 - 5235907

Privacy Policy

×