Dit jaar hebben de Signatures Cultuurweken Leiden in totaal 56.000 bezoekers getrokken. Dat meldt Leiden Marketing. De tien evenementen die onder de paraplu van Signatures Cultuurweken Leiden vallen, vonden plaats van 13 t/m 29 mei op verschillende plekken binnen Leiden.
Signatures wordt steeds bekender. “Uit onderzoek blijkt dat 48,8% van de bezoekers bekend is met de Signatures Cultuurweken.
Een stijging van 5% ten opzichte van vorig jaar”, zegt Directeur Martijn Bulthuis van Leiden Marketing. “Waar wij heel erg blij mee zijn is dat de Signatures Cultuurweken bij mensen letterlijk ‘tussen de oren’ komt.”
Onderzoek toont verder aan dat 65% van de bezoekers vrouw is en bijna iedereen het evenement aan anderen aanbeveelt. Gemiddeld genomen worden de evenementen beoordeeld met een 8,3. De bezoeker aan de binnenstad geeft zo’n 28 euro per persoon uit, waardoor de economische spin off volgens Bulthuis uitkomt op 664.000 euro.
Sleutelstad Media
Middelstegracht 87A
2312 TT Leiden
E-mail
redactie@sleutelstad.nl
Telefoon Redactie
071 - 5235907