56.000 bezoekers voor Signatures Cultuurweken Leiden

1

Dit jaar hebben de Signatures Cultuurweken Leiden in totaal 56.000 bezoekers getrokken. Dat meldt Leiden Marketing. De tien evenementen die onder de paraplu van Signatures Cultuurweken Leiden vallen, vonden plaats van 13 t/m 29 mei op verschillende plekken binnen Leiden.

Signatures Hofjesconcerten

Signatures wordt steeds bekender. “Uit onderzoek blijkt dat 48,8% van de bezoekers bekend is met de Signatures Cultuurweken.

Een stijging van 5% ten opzichte van vorig jaar”, zegt Directeur Martijn Bulthuis van Leiden Marketing. “Waar wij heel erg blij mee zijn is dat de Signatures Cultuurweken bij mensen letterlijk ‘tussen de oren’ komt.”

 

Signatures Schemerstad

Onderzoek toont verder aan dat 65% van de bezoekers vrouw is en bijna iedereen het evenement aan anderen aanbeveelt. Gemiddeld genomen worden de evenementen beoordeeld met een 8,3. De bezoeker aan de binnenstad geeft zo’n 28 euro per persoon uit, waardoor de economische spin off volgens Bulthuis uitkomt op 664.000 euro.

 

Delen

1 reactie

  1. Ferry Rigault op

    Wat ik nog steeds niet begrijp is dat Signatures in 16 dagen wordt gepropt en niet over de hele zomer wordt verspreid zoals bv in Rotterdam en Den Haag. Het nadeel is dat je steeds keuzes moet maken maar ook dat sommige belangrijke evenementen zoals Werfpop er buiten vallen. Dé Leidse Zomer of Leiden Festivals lijkt mij beter. Ook vraag ik me af hoe men tot het aantal van 56000 is gekomen, ik heb daar mijn twijfels over.

Je bent nu offline