Warenhuisketen Hudson's Bay start enorme personeelwervingsactie

De Canadese warenhuisketen Hudson’s Bay opent naar eigen verwachting in het derde kwartaal van dit jaar de deuren van haar eerste warenhuizen in Nederland, waaronder in Leiden. In aanloop hiernaar start vandaag de campagne ‘Join the Heartbeat’. Het gaat om het werven van 1.800 personeelsleden voor de eerste tien te openen warenhuizen. De eerste groep nieuwe mensen wordt vanaf 1 juli opgeleid in de Hudson’s Bay Academy.

De uitrol van de warenhuisketen in Nederland gebeurt vanuit Leiden. Op de bovenste verdieping van het nu nog lege pand zijn de kantoren van Hudson’s Bay Nederland gevestigd. De werkzaamheden aan het pand in Leiden staan op punt van beginnen. Ergens tussen nu en twee weken wordt er begonnen aan het nieuwe warenhuis.

Leiden krijgt een van de grotere warenhuizen van Hudson’s Bay. Naar verwachting krijgt daarom ook bovengemiddeld aantal van de te werven 1.800 mensen een plek in Leiden. Hoeveel precies kan het bedrijf nog niet zeggen.

Hudson’s Bay start warenhuizen in veel voormalige V&D panden. Dat er in zo’n korte tijd zoveel nieuwe warenhuizen worden geopend is volgens het bedrijf uniek in de wereld. “Nergens ter wereld zijn ooit zoveel warenhuizen in zo´n korte periode geopend,” zo laat het bedrijf weten.

Hudson’s Bay Nederland krijgt het karakter van een start-up en bouwt aan hét warenhuis van de toekomst. Het vernieuwende warenhuisconcept krijgt een heel eigen karakter en wordt specifiek toegespitst op de Nederlandse markt. Het assortiment bestaat straks uit bekende en mooie merken in fashion, beauty & home.

Gasten van Hudson’s Bay moeten zich speciaal voelen dankzij medewerkers die altijd met een lach en persoonlijke touch de beste service bieden. Zo worden de klanten, Hudson’s Bay noemt ze gasten, al bij binnenkomst verwelkomd door een host. De medewerkers houden contact met de gasten tijdens het bezoek over de verschillende afdelingen.

Daar worden de verschillende looks en producten verrassend gecombineerd, waardoor er een geheel eigen warenhuisbeleving ontstaat. Niet alleen shoppen staat centraal, maar ook beleving en relaxen. Geen dag in het warenhuis is hetzelfde. Er worden continu wisselende collecties aangeboden. Dat zijn unieke, verrassende en ook lokale tijdelijke collecties. Zo creëert Hudson’s Bay ‘memorable moments’ zoals het bedrijf dat noemt.

Join the Heartbeat

Hudson’s Bay is op zoek naar 1.800 nieuwe mensen om gezamenlijk het Nederlandse avontuur aan te gaan. “Een unieke kans om onderdeel te zijn van deze grootste retail start-up.” De nieuwe medewerkers krijgen de kans om mee te denken en mee te bouwen aan hét warenhuis van de toekomst. “Daarbij passen millennial-minded mensen met een eigen mentaliteit, een eigen ik, en passie. Collega’s van wie het hart sneller gaat kloppen, die met persoonlijke touch, tijd en aandacht gasten verrassen met de service van Hudson’s Bay.

Heartbeats van lokale mensen

Lokale betrokkenheid van de nieuwe collega’s met de steden waar Hudson’s Bay het kloppende hart van zal gaan vormen, vindt het bedrijf erg belangrijk. Daarom worden er via digitale en sociale platforms lokale Heartbeats gezocht voor de tien warenhuizen die nog dit jaar hun deuren zullen openen. Dat zijn Almere, Amsterdam, Breda, Den Bosch, Den Haag, Leiden, Maastricht, Rotterdam, Tilburg en Zwolle.

Voor deze warenhuizen zoekt Hudson’s Bay mensen voor onder andere de volgende functies: Store Managers, Assistent Store Managers, Hosts, Merchandise Managers, Merchandise Specialisten, Sales Managers, Sales Specialisten, Service Managers en Service Specialisten.

Sollicitatieprocedure

Op www.hudsonsbay.nl kunnen Heartbeats zich aanmelden met hun LinkedIn-profiel of door hun cv up te loaden. Daarna worden er een aantal vragen gesteld. Het LinkedIn-profiel en/of cv en de antwoorden op de vragen worden beoordeeld door de recruiters van Hudson’s Bay en binnen tien werkdagen horen de sollicitanten of ze worden uitgenodigd voor de volgende stap in het selectieproces. Dit is een on-demand video-interview, waarbij de sollicitant een week de tijd heeft om op een zelf gekozen moment de procedure te vervolgen.

De sollicitant bekijkt video’s waarin Hudson’s Bay collega’s vragen stellen. De vragen worden via een app of webcam beantwoord. De antwoorden zullen zowel inhoudelijk als op vorm worden beoordeeld. Als de sollicitant in het profiel van Hudson’s Bay past, wordt hij of zij uitgenodigd voor een telefoongesprek met een recruiter van Hudson’s Bay. Na dit gesprek hoort de sollicitant direct of Hudson’s Bay een aanbod doet voor een baan bij Hudson’s Bay. De geselecteerden worden vanaf 1 juli opgeleid in de Hudson’s Bay Academy.

Over Hudson’s Bay Nederland

Vanaf het derde kwartaal van 2017 opent Hudson’s Bay haar eerste warenhuizen in Almere, Amsterdam, Breda, Den Bosch, Den Haag, Leiden, Maastricht, Rotterdam, Tilburg en Zwolle. Daarna staan de openingen voor de warenhuizen in Amersfoort, Amstelveen, Enschede, Haarlem en Utrecht gepland.

De komst van Hudson’s Bay naar Nederland zorgt voor 2.500 nieuwe retailbanen en 2.500 tijdelijke banen in de bouw. Hudson’s Bay Nederland is een onderdeel van Hudson’s Bay Company uit Canada. Het bedrijf is een van de snelst groeiende warenhuisketens in de wereld.

 

Economie Leiden hudsonsbay


Studio Leiden
Middelstegracht 87A
2312 TT Leiden

Studio Leiderdorp
Sisalbaan 13
2352 AZ Leiderdorp

E-mail
redactie@sleutelstad.nl

Telefoon Redactie
071 - 5235907

Privacy Policy

×