Waddingerbrug weer in storing

21

Net als gisteren is de Waddingerbrug sinds 17.50 uur defect. De slagbomen van de brug blijven dicht en het verkeer moet omrijden. Alleen fietsers kropen met rijwiel en al onder de gesloten bomen door. Net als alle vorige keren is de oorzaak onduidelijk. De provincie Zuid-Holland doet sinds eind augustus onderzoek naar de elkaar in steeds hogere frequentie opvolgende storingen. Eerder bleek onder meer een sensor kapot.

Een woordvoerder van de provincie erkende eerder dat er bij de Waddingerbrug meer aan de hand is en heeft de aannemer van de brug gevraagd om de oorzaak van de vele storingen te achterhalen. Dat is dus nog niet gelukt.

Delen

21 reacties

  1. Misschien is het een idee om tot de oorzaak nu eindelijk gevonden is te brug in de spits niet meer te openen. Die zandschuit wacht maar even. Nu is het opnieuwe chaos in de halve stad.

    • Chaos??? Wat lul jij nou? Even lastig wel, maar met een kleine omweg kom je er ook.
      En ja, ik stond zelf even voor de brug, leuk om te zien hoe weggebruikers elkaar de ruimte gaven om te keren voor het omrijden.

    • @Mohammed; Ik voel sympathie voor uw idee. Echter zou ik voor de middenweg willen pleiten. Gewoon weer een brugwachter neerzetten. Dat ging altijd prima.

      • Een brugwachter zou ook kunnen, maar kan die een technisch mankement altijd direct verhelpen? Anders staat hij maar wat beschaamd tussen de fietsers naar de slagbomen te kijken. Daarnaast heeft de brug toch ook jaren zonder problemen gefunctioneerd? Mogelijk is er sprake van aantasting van de electrische bedrading door zuren of oxides uit de lucht. Of anders is er misschien een lek in het hydrolische systeem. Ik heb dat ook wel eens bij de hand gehad toen mijn auto niet wilde starten. Een gediplomeerd monteur heeft dat toen snel en vakkundig verholpen. Ik denk dat dat ook hier verstandiger is dan een eenvoudige brugwachter.

        • Een brugwachter kan in iede geval de bomen handmatig bedienen. In tegenstelling tot automonteurs zijn er geen allround brugmonteurs. Geen enkele brug is hetzelfde en de technieken zijn ook niet standaard. Die vergelijking gaat dus niet op. Wel is het tijd dat het nu echt eens opgelost gaat worden natuurlijk.

  2. de 1e keer in leiden en ja hoor , ik stond voor een brug die storing had, met dank aan een mevrouw die me vertelde over de route die ik dan maar moest nemen , gevolgd door een meneer die me het laatste eindje wees, pfffff leiden in last en een l(ei)ijdens weg maaaar doel bereikt, opgehaald waar ik voor kwam en uitendelijk veilig thuis in maarssenbroek gekomen

  3. Aanbestedingen:
    De storingsdienst is de goedkoopste inschrijver.
    Dan kan het zomaar zijn dat die monteur niet de “beste” is, maar ook vaak van héél ver weg moet komen.
    Het komt niet zelden voor dat dan de boel even gereset word, en als het dan draait gaat het hok op slot en wachten we de volgende “storing” maar af.

Je bent nu offline