Zeeheldenbuurt houdt elkaar in de gaten: "Heel belangrijk af en toe een stem te horen"

Een belletje, een kaartje of boodschappen bestellen bij de groenteboer of de slager. De bewonerscommissie van de Leidse Zeeheldenbuurt steekt de handen uit de mouwen om haar bewoners zo goed mogelijk bij te staan in deze tijden van corona.

“We hebben een lijst met 58 bewoners in de buurt, en we hebben hun gevraagd waar ze behoefte aan hebben”, vertelt Jo Verhoeven van bewonerscommissie De Zeehelden. De commissie heeft contacten met verschillende ondernemers, waaronder een groenteboer, een kaasboer, een slager en een bloemist. “Bewoners kunnen zelf met die personen bellen en hun boodschappen doorgeven. We hebben ook mensen in de buurt die voor hen de boodschapjes kunnen doen. We houden elkaar goed in de gaten.”

Reanne van Kleef in gesprek met Jo Verhoeven van bewonerscommissie De Zeehelden over de dingen die de commissie onderneemt om de buurt bij te staan.

De commissie stuurt ook kaartjes en belt regelmatig met mensen in de wijk om een praatje te maken. “Het is heel belangrijk om af en toe een stem te horen, ook al is het maar een kwartiertje.” Met de andere bewonerscommissies die vallen onder de Huurdersbelangenvereniging Leiden probeert de commissie dergelijke taken zo goed mogelijk te verdelen.

De leden van de bewonerscommissie moeten nu uiteraard zoveel mogelijk vanuit huis regelen. “Je kan niet echt meer bij elkaar over de vloer komen, dus bellen en mailen we veel.” Aan stoppen met deze activiteiten denkt Verhoeven in elk geval geen moment. “Wij Zeehelden varen gewoon door en we hopen dat we deze storm met ons zeilbootje kunnen blijven doorstaan!”

Leiden Maatschappij Coronacrisis


Sleutelstad Media
Middelstegracht 87A
2312 TT Leiden

E-mail
redactie@sleutelstad.nl

Telefoon Redactie
071 - 5235907

Privacy Policy

×