Platform Leiden Veilig & Bereikbaar lanceert pro-RGL site

36

Het ‘Platform Leiden Veilig & Bereikbaar’ heeft in de aanloop naar het RGL-referendum de website //www.rglja.nl gelanceerd. “Op deze website hebben wij de voordelen van de RijnGouwelijn op een rij gezet. De RijnGouwelijn zorgt ervoor dat Leiden beter bereikbaar wordt en de verkeersveiligheid zal verbeteren. Stem daarom Ja voor de RGL op 7 maart,” zo staat op de site te lezen. Wie die ‘wij’ zijn blijft onduidelijk: “In dit platform zitten leden van verschillende Leidse politieke partijen en maatschappelijk betrokken Leidenaars.”

Op de site is onder meer een angstaanjagend filmpje te bekijken van bussen die op zaterdag de Breestraat onveilig maken.

Delen

36 reacties

  1. *Proest* Jammer dat ze niet verwijzen naar Rampstadrail als succesvol voorbeeld van regionaal railvervoer met gemengde exploitatie!

  2. belachelijke website en volstrekt ongeloofwaardig. Het vermeldt “uit onafhankelijk onderzoek blijkt:”…dat door de komst van de RijnGouweLijn de overall verkeersveiligheid op het deel van het stationsplein tot het einde van de Lammenschansweg gelijk blijft dan wel verbetert.” Nou, ga je kijken welk onafhankelijk onderzoek dat dan wel mag zijn wordt er gerefereerd aan een onderzoek van het projectbureau van de RGL. Dat is dus NIET onafhankelijk!!!

  3. Even de feiten: Het onderzoek naar de veiligheid is uitgevoerd door onafhankelijk verkeeradviesbureau VIA en is gecontroleerd door ISA, (Independent Asafety Assessor)

  4. Vandaag gebeld met de Bijenkorf  GAAT ZICH NIET VESTIGEN IN DE BINNENSTAD.

    heeft HELEMAAL geen uitbreidingsplannen.

    En ook dat andere NONargument: Mediamarkt.

    Bent u werkelijk zo naief dat u denkt dat Mediamarkt zich in een BINNENstad wil vestigen?? 

    Als u de kranten goed leest, (en dat doet u, maar wil uw eigen zienswijze doordrijven) kunt u weten dat dit soort grootschalige winkels liever aan een buitenrand van een GROTE plaats wil zitten, met ECHT voldoende parkeerruimte. Want stel u voor; u koopt zo’n 1mtr50 brede platte TV in een doos van 1mtr80 en 25 kilo, gaat u daarmee in de nieuw aangelegde RGL richting ?? Gouda, Woerden?? of zuidwest?? Lache he?

    Of wordt uw TV door de RGL bouwers gratis thuisbezordt??

    Wie wil er op een zaterdag mee naar GOUDA, Om daar aan het winkelende publiek te vragen of zij werkelijk zitten te wachten op een railverbinding naar de binnenstad van leiden? Wedden dat we ook hier bot vangen?

    Daal neer op aarde RGL voorstanders en verbeter de bestaande situatie.

    jan

     

     

  5. Het enige argument voor is dat je naar het strand kan en dat binnen 15 minuten. Echter dat kan nu ook op zondag, maar door de drukte in de binnenstad overstekende mensen en fietsers lukt dat Connexxion niet. Maar beste gemeenteraadsleden en vooral meneer Korst van de afdeling verkeer die als loopjongen van de gemeente ook regelmatig op deze website te vinden is er is hoop: Je kunt nu ook al met de bus naar Katwijk en Noordwijk en vanaf het station al in 15 a 20 minuten. En voor PVDA-moeder Marije van der Berg: Je kunt ook de buggy meenemen in de bus. Als er straks trams rijden zitten die net zo volgepropt als in Den Haag. Wat je maar fijn vind met je kind in een volgepropte tram.  Daarom:

    STEM 7 MAART NEE TEGEN DE RIJNGOUWELIJN

  6. De houder van deze site is Geert van der Varst, die een onverbloemd aanhanger is van de PvdA. De propagandamachine van deze club neemt steeds meer bedenkelijker vormen aan.

  7. In reactie op Jan Sloos: Er komt geen Mediamarkt in Leiden. Er komt er een in Leidschendam, Leidschenhage misschien er is er al een in Alphen en 1 in Zoetermeer, 1 in Rijswijk en 1 in Den Haag.

    Wie zit er op een mediamarkt te wachten. OJA,  NIET DE PARTIJEN DIE IN HET COLLEGE VAN LEIDEN EN IN HET KABINET ZITTEN. Filip van As en marije vd berg zeker niet! de CU en de PVDA hebben nu doorgedrukt dat er een landelijk verbod komt op koopzondagen in niet-toeristische gebieden. Wat is Leiden? Juist (niet) toeristisch, we hebben niet eens een VVV,  dus die Mediamarkt die komt er niet! Nee, de Mediamarkt die gaat een vestiging in Katwijk openen want daar zijn ook de vriendjes van Filip, aan de macht en dat is wel toeristisch dus gaat het huidig college van leiden Katwijk nu eindelijk eens inlijven binnen de gemeente Leiden. 

    STEM 7 MAART NEE TEGEN DE RIJNGOUWELIJN

  8. bij het hersenspoelen van de bedenker van de website door de PvdA-brainwash machine zijn helaas de hersenen volledig zoek geraakt…

  9. P. Bannenberg op

    Wat een zure mensen wonen er in Leiden. En nog dom ook. RandstadRail dient juist als voorbeeld hoe het niet moet. Bij de RGL zal dit dus niet gebeuren. Het onafhankelijk onderzoek naar veiligheid is wel degelijk onafhankelijk. Het is in opdracht van de projectorganisatie verricht (GEEN projectbureau). De onafhankelijke commissie van wijze heren heeft op geen enkele manier van doen met de projectorganisatie. Hoe afhankelijk kun je zijn? De site http://www.rglja.nl  is goed. Heeft niks met propaganda te maken. Waarom wordt dat toch alleen gezegd van sites die de positieve zaken over de RGL belichten? Wat te denken van de schandalige site van Stoom c.s.? Is dat geen propaganda? We doen allemaal ons ding, vanuit eigen inzichten. Sla het woordenboek er eens op na. Wat is jullie grootste bezwaar nou eigenolijk? Dat je snel van a naar b kan, dat er geen 56 bussen meer door de Breestraat rijden, dat de Hooigracht compleet wordt opgeknapt, dat de Breestraat een compleet nieuw uiterlijk krijgt? Ik luister…… 

  10. Goeie site, hopelijk is er nu ook na alle aanhoudende negativiteit onder de mensen een site waar info te vinden is over de ‘positieve’ punten van de RGL. Maar ik weet nu al dat er genoeg mensen zijn die koste wat kost de positieve punten altijd wel op een creatieve manier weten om te draaien naar negatieve punten.

    Ik was altijd al overtuigd dat het allemaal wel meevalt met die RGL. Het doemdenken zit nu eenmaal in veel mensen hun karakter.

    Een spoor in de Breestraat (dus veiliger dan 2 bussen die elkaar inhalen met 40 km/uur). Vertel mij nou eens waarom dit onveilig zou moeten zijn behalve dat die tram wat langer is dan een bus en een klein stukje groter?

  11. P. Bannenberg op

    Hé goed zeg. Een medestander. De RGL onveilig. Niet meer dan in andere steden. Het zit tussen de oren. Zal best even wennen zijn zo’n tram. Maar ja, 56 bussen per uur die bovendien stinken en zomaar ineens van richting kunnen veranderen én harder dan 15 km. rijden….geef mij maar een tram. Ook voor mindervaliden is dat toch een stuk makkelijker. jammer dat er zich nu zo’n negatieve sfeer ophoopt. helemaal niet nodig. Mensen zijn tegen verandering, maar wanneer het er eenmaal is, willen ze niet meer terug. P. Sloos…mag ik je oproepen om actief ja te promoten? Alvast bedankt namens de hinderdduizenden ander ja-stemmers.

  12. Hè, hè. Eindelijk een duidelijk animatie filmpje. En een duidelijk you tube filmpje.

    De eerste laat zien dat er zelfs niemand in en uitstapt, er zelfs bijna geen fietser meer in de Breestraat durft te begeven en ook geen voetgangers meer.

    Het andere filmpje, Zag je hoe die bus die fietser kon ontwijken? Dat kan een bus wel maar een tram niet!!!!

    Oke. Ik ben nog meer overtuigt, Ik stem nee.

    Ook vooral omdat ook hier niets vermeld wordt over bussen over de Hooigracht enz.

  13. pink meltzer op

    RGL

    Leiden

    wie wil dat

    een trein dwars

    door de binnenstad

    Zo verf je

    eigen parel zwart

     

     

     

  14. P.Bannenberg, ik ben helemaal niet zuur en doorgaans erg voor veranderingen wanneer die tot verbetering leiden.
    U vraagt ergens aan de tegenstanders om een positieve kant van de RGL te zien. De positieve kant is dat de verkeerssituatie van de Breestraat nu eindelijk eens op de agenda staat.
    Zo, aan die vraag heb ik voldaan.
    U noemt het onderzoek dat gedaan is naar die verkeerssituatie maar u bent niet helemaal correct geïnformeerd. De Breestraat is momenteel een ‘black spot’ hetgeen een aanduiding is voor verkeersonveilige plaatsen in een stad. Mocht de RGL er komen blíjft de Breestraat echter een ‘black spot’ in de optiek van de door u aangehaalde commissie. De Breestraat wordt in het door u aangehaalde onderzoek niet beter en niet slechter.
    Verder noemt u 56 stinkende bussen die af en toe harder rijden dan 15 km per uur.
    De RGL mag op de Breestraat 50 km per uur rijden!!
    Die 56 stinkende bussen van u gaan naar Hooigracht, Langegracht en Witte Singel. De Hooigracht staat nu vaak buiten de spits al vast. Luchtvervuiling wordt voornamelijk door stilstaand verkeer veroorzaakt, zoals u weet. Om de Witte Singel te bereiken zullen de bussen over het Noordeinde geperst moeten worden.
    Als we dus super neutraal doen is de komst van de RGL geen verbetering maar het verplaatsen van de problemen.
    Verder heeft u het over propaganda van de tegenstanders. In een verkiezingstijd is het aan ieder om te doen aan propaganda wanneer deze wel op waarheid berust anders wordt de politiek nog ongeloofwaardiger, toch? Voorstanders beweren dat er een prachtige winkelpromenade van de Breestraat wordt gemaakt. Er blijft echter voor voetgangers en fietsers blijft er 1.70 m over. Dat is, ruwweg, de helft van de huidige situatie. Op 1.70m is het moeilijk winkelen mn als de stoeprand niet meer bestaat en fietsers en voetgangers slechts gescheiden worden door een in de straat aangegeven streep.
    Door voorstanders wordt gesproken over het strand, maar de financiering is hiervoor nog helemaal niet besproken. Erger nog, de andere gemeenten hebben zich nog niet uitgesproken of ze wel een trein door hun dorp willen. Voorstanders spreken verder over Bijenkorf en megabioscopen. Beide zijn er nog niet of niet voornemens zich hier te vestigen.
    Kortom, ik heb uw vragen beantwoord, u niet bestempeld als naïef of anderszins, ik heb respect voor uw mening maar mijn mening is dat Leiden 40 miljoen euro beter anders kan besteden vooral omdat zij voor de helft van dit bedrag nog geen enkele dekking heeft gevonden!

  15. Lex Beverhuis op

    Wel Bram, als je het filmpje goed bekijkt wordt duidelijk hoe verschrikkelijk het is als voetganger op de Breestraat te moeten lopen en hier te moeten oversteken. Zeker voor ouderen is dit haast ondoenlijk. Heel duidelijk is te zien hoe fietsers de voetgangers geen eens gelegenheid geven om over te steken, laat staan om rustig te winkelen. Deze Breestraat is ten dode opgeschreven. Wat zal dat een verademing zijn als daar de RGL zal gaan rijden en je straks rustig kunt lopen en winkelen. Dan krijgt de Breestraat tenminste weer kwaliteit, tenminste als we ook al die fietsres van de Breestraat durven te weren. Het wordt tijd dat de voetgangers zich eens gaan roeren voor een aantrekkelijk winkel- en voetgangersgebied.

  16. Elsbeth Klink op

    Even voor de helderheid van de discussie: Als Leiden straks Ja stemt en de RGL er komt dan: rijdt de RGL 50 km/uur op de Lammenschansweg, 15 km per uur door de Breestraat en 30 km/uur in de rest van de binnenstad. De voetgangers krijgen minder ruimte dan nu: gemiddeld 2,3 meter. De fietsstrook is 1,70 meter aan elke zijde van de tramtreinbaan. Vooral bij de halte in de Breestraat wordt het erg krap: de stoep van 6,35 meter bij Kooyker en 5,10 bij V&D wordt 2,4 meter en 2,3 meter voetgangersstrook.
    Volgens het veiligheidsrapport van het RGL-projectburo (dat van de ISA komt half februari) gaat de veiligheid van de voetganger in de Breestraat erop achteruit en die van de fietsers blijft even slecht. Opmerkelijk als je een kwart van de fietsers verjaagt naar het Rapenburg en de taxi’s, stadsparkeerplanbusjes en brommers uit de Breestraat haalt.

  17. En ook hier weer die leugen dat de RGL de Breestraat veilger zou maken. En dat je hier straks rustig zou kunnen lopen en fietsen. Fietsers en winkelaars moeten straks samen over het trottoir voor V&D. Zie foto. Daar zijn geen fietsenrekken meer want daar komt het perron van de halte.over.  Wat wordt het fijn daar zo…<input id=”ctl00_Body_ImageButton1″ />

  18. Het is nu inderdaad niet veilig als fietser in de Breestraat met al die bussen (en de Steenstraat en de Stationsweg). Dáár moet iets aan gedaan worden. Maar ik denk niet dat de trein/tram de oplossing is. Want dan moet je als fietser de voetgangers, de tram en de tramrails ontwijken.

    Maar de voetgangerz zijn ook zowel in de Breestraat, als de Steenstraat en de Stationsweg niet veilig. Probeert maar over te steken, er zijn zo weinig zebrapaden, vind ze maar…en de stoep door de steenstraat is zo smal dat je meestal de straat op moet om de reclameborden en tegenliggers te ontwijken en dan komt er weer een fietser en een bus…oefff…Dat wordt ook niet beter met een tram, de straten zijn nu eenmaal te smal.

     

     

  19. Piet, wat op die foto natuurlijk niet te zien is, is dat aan de andere kant van die stinkende vrachtauto’s enorm veel ruimte is. Namelijk voor die bussen die tweebaans door de Breestraat moeten.

    Die andere foto’s van de aktie (van de bussen en vrachtauto’s naast elkaar) maken dat veel duidelijker! Maar ja, dat is gewoon de huidige situatie natuurlijk die je elke dag kunt zien.

  20. Bericht aan Tinus:  DE TREIN GAAT NIET NAAR HET STRAND. het lekkrst houden ze voor het laatst??

    Bambergen: het is beter vooraf zuur te zijn, dan jarenlang de zure vruchten van anderen te moeten eten.

    En bericht aan allen :  HET IS GEEN TREMMETJE!!!! HET IS EEN JOEKEL VAN EEN TREIN!!!!!!

    Overigens zit ik me net te bedenken dat we die rails dan ook als goederentransport voor de winkels kunnen gebruiken!! HAHA zijn we ook die vrachtwagens kwijt.

    Hoewel, lelijke grote verroestte spoorwagens??

    Gebruik je ene hersencel: Treinen horen op het spoor en die loopt langs het toekomstig station Haagweg.

    jan sloos

  21. Bericht aan desiree::

     

    Heb gebeld met de Bijenkorf> > > Geen plannen voor een nieuw filiaal. Helemaal geen plannen in dei richting

     

  22. Wat een belachelijk filmpje om bussen en haar chauffeurs volledig negatief in het nieuws te brengen. Ik kom zelf niet uit Leiden maar ken meer van dit soort situaties. Zeer regelmatig is dan te zien (en ook in dit filmpje) dat regelmatig fietsers zelf gevaarlijk doen middels het negeren van verkeersregels. Daarnaast zijn er ook nog automobilisten die niet allemaal hun rijbewijs waard zijn. Onveiligheid heeft echt niet alleen met een bus te maken. Zolang diverse politieagenten nog steeds veel regels aan hun laars lappen (onder vermelding dat politie alles mag t.b.v. de dienstuitvoering) en tegelijkertijd de gemiddelde burger op die regels wijst, moet men het eens afleren continue maar de schuld bij de bussen, vrachtwagens en hun chauffeurs neer te leggen. Dat is altijd zo makkelijk. Diverse media doen dat graag omdat het altijd makkelijk zwart maken is. Diep trieste “journalistiek” is dit en deze website doet daar zeker aan mee.

    Erik

     

  23. Herwin van den Engel op

    Het mooiste op die site is nog steeds dat terrasje naast de rails. Niks geen voet- en fietspad. Sorry geert, je was leuk als voorzitter van SSR, maar de PvdA heeft je geen goed gedaan.

  24. Ik zie veel geklaag dat het er allemaal niet ‘veiliger’ op zal worden omdat fietsers dit….. en voetgangers dat…..

    Is het niet een beetje makkelijk om dat elke keer te gebruiken??? Is het nu niet gevaarlijk? En hoeven fietsers en voetgangers nu niet uit te kijken?

    Ik denk dat het echt alleen maar veiliger wordt, want de situatie nu houdt in dat je gigantisch veel bussen en busjes/taxi’s hebt. Je moet nu echt OVERAL op letten.
    Als die RGL er straks zou gaan rijden hoef je alleen nog maar op die ene tram die een paar keer per uur voorbij komt.

    Fietsers en voetgangers hoeven dan voor het meerendeel alleen op elkaar te letten!

    Oversteken en winkelen wordt n.m.i. met de komst van de RGL ook een stuk prettiger…

    Maar goed, wordt het een nee… dan moeten nee-stemmers achteraf ook niet gaan klagen dat het steeds drukker en onveiliger wordt op de Breestraat en dat de nee-stemmer in kwestie (of een bekende daarvan) is aangereden/verwond door een bus.

  25. Herwin van den Engel op

    Godzijdank voor de adblock-functie bij firefox, kun je tenminste die groene vlek links blokkeren. Niet speciaal om de boodschap maar om de irritante kleur en flikkering. Nog een reden 😉

  26. Ik zie in het filmpje dat zowel de bussen als de fietsers zijn verdwenen. Dan zie ik grotendeels enkelspoor. Wel eens nagedacht wat er gebeurt als er zo’n tram met pech komt te staan op een enkel spoor? Juist, dan ligt je hele netwerk plat. Ik zie hier maar één voordeel, de lucht word schoner. Maar voor wie? Voor die duizenden extra fietsers en voetgangers die massaal naar de Breestraat zullen trekken???? Laat me niet lachen.

  27. hierbij een plaatje dat enig idee geeft van de omleiding van het fietsverkeer van de Breestraat naar de Aalmarkt, iets wat het college graag wil. Omscholingscursussen van fietser tot acrobaat zijn geen overbodige luxe ;-P

  28. Wybo Mentink op

    Als maatschappelijk betrokken Leidenaar, ook waar het de meer ludieke aspecten betreft in het politieke bedrijf, dank ik de heer Dentener en anderen dat zij gedurende deze campagne de humor niet uit het oog verliezen. Dit is een essentieel ingredient bij zo’n langdurige en zware campagne in de aanloop naar het referendum. Want we moeten nog een maand mee kunnen gaan, verdeel uw (creatieve) energie en denk aan de prestatiecurve. Pieken op het juiste moment.

    Als we de hoeveelheid chagrijn, het gebrek aan relativering en de mate van sportiviteit van het NEE-kamp bij elkaar optellen dan is het NEE-kamp nu al de gedoodverfde winnaar in de categorie negativiteit/humorloosheid.

    Het JA-kamp heeft met de acties van de even bebaarde als actieve ondernemer Peter Labruyere nu al een winnende voorsprong genomen in de categorie positiviteit/humor. Laten we er een vrolijke en intelligente strijd van maken. Met subtiele humor lach je de ander niet uit maar, maar houd je de discussie een beetje draaglijk als de sfeer weer eens in zwaar weer dreigt te belanden: de slag om de Breestraat en de binnenstad is een uiterst serieuze zaak.

    Nou ja ik ga een ludiek ontwerp maken voor het etiket van mijn RijnGouweWijn. Toch wens ik het JA-kamp het allerbeste toe: maar er kan maar een partij winnen en dat wordt het NEE-kamp. Leuker kunnen we HET niet maken.

  29. Chris de Waard op

    @ Wybo

    “Het JA-kamp heeft met de acties van de even bebaarde als actieve ondernemer Peter Labruyere nu al een winnende voorsprong genomen in de categorie positiviteit/humor.”

    Laat ‘Lab’ het maar niet lezen 😉

    Hij is een van de tegenstanders van het eerste uur.

  30. Wybo, je was zeker een weekendje weg toen Peter Labruyere al die vrachtwagens door de Breestraat joeg om vooral visueel aan te tonen welke ramp we tegemoet gaan wanneer we ja stemmen. http://www.leiden.sp.nl/bericht/14005
    Dus, hiermee is bewezen dat het NEE kamp de humorprijs heeft gewonnen!

    Wat verder ook heel grappig is dat het citymanagement steeds meer in haar hempie komt te staan gezien de groeiende groep winkeliers, vooral in de Breestraat, die actief NEE steunen (zie etalage LOOK optiek).

  31. Wybo Mentink op

    @Chris: ik verwisselde het Nee-kamp op niet minder jammerlijke als pijnlijke wijze met het Ja-kamp. Dit was beslist geen grap! Mijn excuses bij deze aan de bebaarde ondernemer Peter Labruyere, mocht ik zijn woede opgewekt hebben. Prima overigens dat er zoveel actiebereidheid en activisme in Leiden is om deze geplande infrastructurele misstap te corrigeren. Na het RGL-verzet komt op 7 maart onvermijdelijk het RGL-ontzet.

  32. Ik heb de VOOR animatie een aantal maal bekeken.

    En zoals het daar voorgesteld wordt vind ik het een hele VERBETERING!!! 

    Eindelijk een rustige breestraat, waar het heerlijk winkelen wordt.

    Bekijk ook eens de animatie, dan zul je zien dat bij de ingangen er geen auto’s doorgelaten worden, maar alleen steeds maar een fietser tegelijk!!! Is dat ideaal of niet??  En gezien het aantal worden er kennelijk  ook niet zoveel voetgangers toegelaten.

    Als (eenzame) fietser heb je dan de beschikking over de volledige breedte van de straat.

    En ter hoogte van de wissel zijn een soort perrons gebouwd zodat je niet door de loslopende wachtenden hoeft te manouvreren.

    Je hebt daar ruim drie meter voetpad ter beschikking, waar je gedoogd overheen mag.

    En ben ja aan het eind gearriveerd, wordt je hartelijk bedankt en mag de volgende.

    Prima idee. Van Harte aanbevolen

  33. PS,

    Nu zie ik het pas.

    Je kunt kiezen uit TWEE animaties: een getiteld:

     “De Breestraat op zaterdag”

    Die ander heeft geen titel, maar gezien de rust heet deze vast:

    “De breestraat op zondagmorgen vier uur

     

    De goede SLOOS

  34. BW Vinkenburg op

    Aan de lezers,

    De website http://www.rglja.nl geeft een aantal twijfelachtige argumenten vóór de RGL door de binnenstad, die een voor een te weerleggen zijn, wat ik met plezier doe. Ik raad iedereen aan tegen de RGL te stemmen.

    <u>1. Betere bereikbaarheid van Leiden</u>

    Leiden wordt alleen beter bereikbaar voor die mensen die toevallig in de buurt van de RGL wonen. Alle anderen zullen vaker moeten overstappen om op de Breestraat te komen.

    2. Kwaliteit Breestraat gaat vooruit

    De verkeerskwaliteit gaat er zeker niet op vooruit; fietsers en voetgangers krijgen veel minder ruimte om elkaar te passeren dan nu het geval is.

    3. Hoogwaardig en milieuvriendelijk openbaar vervoer

    Er bestaan allang hybride en elektrische bussen, waarvoor geen bouwput en rails hoeft te worden aangelegd.

    4. Stimulans voor de Leidse economie, meer werkgelegenheid en een groter winkelaanbod

    Er zijn veel betere investeringen van tenminste 35 mln euro denkbaar in de Leidse economie. Bovendien gaat de investering in de RGL ten koste van het complete reservebudget van de komende 10 jaar voor  investeringen in sociale en andere voorzieningen, die Leiden veel harder nodig heeft

    5. Tramtraject wordt verkeersveiliger

    Wie de tekst goed leest ziet dat het niet zeker veiliger wordt, maar minstens zo veilig blijft, dat is iets heel anders. Bovendien kan met een veel kleiner budget de verkeersveiligheid van de Lammenschansweg nu ook worden verbeterd, daarvoor hoef je er echt geen tram/trein bij te leggen. Bovendien, een tram/trein met een minstens twee keer zo lange remweg als een bus, die bovendien niet kan uitwijken, kan niet veiliger zijn. Zie alle onderzoeken en aantallen verkeersdoden in onder meer Nieuwegein en Amstelveen, waar de tram/treinbaan ook nog eens is afgeschermd, wat hier niet eens zal gebeuren

    6. Tram naar het strand

    De tram gaat niet naar het strand, want de Provincie en gemeenten betalen NIET mee aan het westelijk tracé. De afzenders van deze site (wie zijn dat eigenlijk) en de PvdA houden u voor de gek! Het strand ligt blijkbaar bij het Transferium.

    Kortom: trap er niet in en stem Tegen op 7 maart. Dankuwel.

    ir B.W. Vinkenburg, Lorentzkade, Leiden

  35. Chris de Waard op

    @ BW Vinkenburg:

    “De afzenders van deze site (wie zijn dat eigenlijk) en de PvdA houden u voor de gek! Het strand ligt blijkbaar bij het Transferium.”

    Uit de brief van vandaag van de Referendumkamer aan de gemeenteraad:

    “De heer Keereweer verklaarde dat op dit moment alleen de PvdA-Leiden verantwoordelijk is voor de website. In verband hiermee beschouwen wij de PvdA-Leiden als degene tegen wie de klacht is gericht.”

     

Over de auteur

Chris de Waard

Hoofdredacteur en oprichter van deze site en de radiozender Sleutelstad 93.7 FM. Volgt met name de gemeentepolitiek in Leiden en de regio.

Je bent nu offline