Breestraat veiliger door PvdA-actie

9

PvdA-raadsleden Gijs Holla en Henny Keereweer maken de Breestraat een stukje veiliger. Als klaarover hielpen de twee het winkelend publiek als klaarovers om veilig over te steken. De partij voert actie voor de RGL die de Breestraat in hun ogen een stuk veiliger zal maken. Of de partij ook na de eventuele aanleg van de RGL klaarovers zal leveren meldt het verhaal niet. (Foto: PR)

Delen

9 reacties

  1. Met op de achtergrond een bus vol Katwijkers die na een dagje winkelen in Leiden weer (zonder overstappen) huiswaarts keren!

  2. Onveiliger omdat ze niet binnen de zebra staan en geen klaarover-outfit aan hebben. Die bus met katwijkers die gaat wel langzamer dan de RGL als Keereweer daar de hele middag heeft gestaan

  3. Een raadsel ‘het is groen en het gaat terug in de tijd’? Antw: Juist de bus naar Katwijk.

    En als het zo doorgaat krijgen wij ook die klote tram weer retour, dan wel in een moderner jasje maar toch. En weet je dat de Leidse 3 oktober ook in gevaar komt? Ja Breestraat, , Kort Rapenburg, Princessenkade geen optocht over mogelijk.Steenstraat, Station is geen kermis meer toelaatbaar. Al deze campagnes kosten klauwen vol geld, wie betaald dit……. de burger…….

    Ik wil die tram niet meer meemaken hij is weg en hij blijft weg!! Dus ik stem Nee

  4. en de PvdA zou erbij moeten vertellen dat het oversteken van de Breestraat er niet veiliger op wordt met de komst van de RGL. zie het voorlopig advies van de ISA, de commissie voor veiligheid. bovendien is er straks in de hele Breestraat geen enkele oversteekplaats meer te vinden, omdat de RGL altijd voorrang heeft. is dit nu een vooruitgang in veiligheid en bereikbaarheid voor m.n. ouderen en minder validen?

  5. ik ben het er mee eens dat de RGL er moet komen,als je nu op de fiets of brommer aan komt rijden dan gaat de bus in eens rijden,of je er nu naast zit of niet ,die bestuurder van de bus heeft altijd voorang woord er gezegt maar ik denk ook dat er dan minder ongelukken zullen gebeuren(zo als voorheen)

    dus ik stem voor op 7 maart

                                                          betty

     

  6. Lex van Wijngaarden op

    Ron vertelt een fabeltje. Er zijn juist heel uitdrukkelijk afspraken gemaakt met de provincie dat de 3-oktober-festiviteiten ongehinderd doorgang kunnen hebben in de Breestraat en rond het station. Dit is dus zeker geen argument om tegen te stemmen.

    Verder denk ik dat het oversteken van de Breestraat in de toekomst alleen maar veiliger kan worden. Er gaan straks beduidend minder trams door deze straat dan het huidige aantal (onberekenbare) bussen. De situatie wordt daardoor een heel stuk overzichtelijker.

    Ik stem VOOR de RijnGouweLijn.

    Lex van Wijngaarden

  7. Betty, de meeste buschauffeurs in de Breestraat geven keurig met hun richtingwijzers aan wat ze doen. Als rechterwijzer knippert: bus gaat naar of staat stil bij halte. Linkerlicht knipeert: bus rijdt weg bij halte. Je hebt vast toen je je verkeerdiploma op de basisschool haalde of van je ouders geleerd dat een bus bij het wegrijden van de haltes binnen de stad voorrang heeft. Met opletten en geven en nemen gaat het best met die bussen.

    Als er een tram zou komen moet je straks bij de halte V&D en Kooyker als fietser over de stoep. Zul je dan voorzichtig zijn voor die arme voetgangers die dan hun halve stoep kwijt zijn ? En hun zebrapad met stoplicht ? Hoe die moeders met buggy’s straks van de Mandemakerssteeg naar de Pieterskerkchoorsteeg moeten oversteken als die verhoogde (30 cm) daar liggen, moeten de voorstanders nog uitzoeken. Daar hebben ze de afgelopen jaren nog geen tijd genoeg voor gehad…

  8. Beste Betty, de ongelukken die ik ken zijn die van de “blauwe” in de bocht van het Kort Rapenburg naar de Breestraat. Daar werd je letterlijk van de weg op de stoep, ongeveer de winkel op de hoek, ingeveegd door de kont van de “blauwe”. Verder is op iedere 10 tot 20 meter van de route op de breestraat wel eens iemand door de eerste hulpdienst van de straat gehaald, wat minimaal tot gebroken ledematen tot gevolg had. Dit geld voor alle twee de richtingen. 

    Op de Haarlemmerstraat was het hard voor de “gele” uit blijven fietsen om niet aan de achterkant van de tram weer in de openlucht terecht te komen. Waar je dan wel terecht kwam,als je geluk had was het ziekenhuis. Maar daar had je dan ook vaak niet veel meer aan.

    Het “koekblik” was nog het minst ongelukkenmakende monster. Die had de kortste remweg maar is een paar maal heel gewoon gestolen en daardoor een levensgevaarlijk vervoermiddel geworden.  Dus iedereen die levensmoe is of iets van dien aard moet zeker JA stemmen  

     

Je bent nu offline