Het centrum van Leiden. (Foto: Reanne van Kleef).

VVV Leiden lanceert nieuwe slogan: Thuis in Leiden

Evenementen, voorstellingen en concerten zijn afgelast. Bioscopen, musea en restaurants hebben hun deuren gesloten. De VVV Leiden bood altijd een nieuwsbrief aan met de naam Uit in Leiden, maar dat heeft nu weinig zin en dus geven ze nu tips om je thuis te vermaken en Leiden te ontdekken vanaf de bank. Onder de noemer: Thuis in Leiden.

De winkel van de VVV Leiden is zelf ook gesloten, deels vanwege de corona-maatregelen en deels omdat er niemand meer kwam. Monique Moot van VVV Leiden zegt daarover: “We hebben geprobeerd zo lang mogelijk de winkel open te houden, omdat we altijd de beste service willen bieden. Maar als je de hele dag in een lege winkel staat, duurt een dag wel erg lang. Maar we willen wel een alternatief bieden.”

En dat werd de nieuwsbrief Thuis in Leiden. “Onze collega’s van Leiden Marketing zijn altijd erg creatief met de website en nieuwsbrieven en wij vertellen mensen aan de balie wat er te doen valt. We hebben een lijst gemaakt met restaurants die aan thuisbezorging doen. We laten zien wat de musea te bieden hebben door middel van virtuele rondleidingen. Je kunt een cursus Leids volgen. Het Leids volkslied is te beluisteren. Verder laten we zien in welke films er stukjes Leiden te zien zijn.”

Je vindt Thuis in Leiden op de website van VVV Leiden. Ondernemers en organisaties die iets aan te bieden hebben kunnen zelf ook meedoen. Als je een bijdrage hebt aan de pagina Thuis in Leiden, kun je mailen naar info@VVVLeiden.nl.


Chris de Waard in gesprek met Monique Moot, manager van VVV Leiden, over de nieuwe nieuwsbrief Thuis in Leiden.

 

 

Cultuur Leiden Maatschappij Coronacrisis


Sleutelstad Media
Middelstegracht 87A
2312 TT Leiden

E-mail
redactie@sleutelstad.nl

Telefoon Redactie
071 - 5235907

Privacy Policy

×